Herşeye imgelem karar verir. -Pascal |
|
||||||||||
|
Divanda bir güvercin var, edebinden dört büklüm Köle duruşumla; donmuş, gam gönüllü halimle. Aşkın yangınında yandım, narı tuttum elimle Utancım rezilliğimi örtmez, saklamaz artık Bu sancının bedeli var, ödenir mi ölümle. Hüseyin.... kum tavası çöl, ağrıların içinde Adım okunmuyor kutlu çağrıların içinde... Ben yoktum Kerbela’da, senin geldiğin zaman Ümmügülsüm’ün hutbesi değmedi kulaklarıma. Çatlamadı susuzluktan ne dudağım, ne kalbim. Dokunmadım gül emsali, pembe yanaklarına Ey peygamberin torunu, düşseydim ayaklarına Ayağının dokunduğu kumlara imrenirim Hüseyin, senin için ben canı başı veririm Yağmalanan çadırların içindeki bir can var O can ağrı çeker Zeynep başında yanıp ağlar. İnce bir tül germiş iffet gülü duvaklarına Mücahitler kılıç sallar, alay eder ölümle Peygamberin sevdalısı, yüreklerde heyecan Kanlar akan bedenini bir kelb gibi yalayım Al beni huzuruna can, sana kurban olayım. Arından yakmazken güneş, sana değen kılıçtan Onu tutan elden yarın Allah hesap soracak. Sana sahip olmayanlar, Hak’ka nasıl varacak? Mizan’da, mahşerde nasıl, çıkacaklar huzura Sen şehitlerin serveri, beni böyle kabul et. Mahşer günü huzurunda, bana acı Hüseyin Mü’minin şefaatçısı, başlar tacı Hüseyin... Bu gün merkadını saran Yezid değil Hüseyin. Ebabiller kızgın çölde gezen haini görsün. En mukaddes makamlarda gezer şeytan askeri Baban Ali kalksın artık, zalimden hesap sorsun. Fatıma anam yenin yırtsın, gelip yaranı sarsın. Benden bir şey bekleme sen, beni dünya bitirdi, Zulüm geldi yüreğime, bağdaş kurdu oturdu.... Bir aşura sabahında güneş gamlı doğarken Senin derdin ile yanan yüreğime gelip bak. Sinemde dertler heder oldu Hüseyin yanarak. Bekliyorum ufuklarda dönüp de gelmiyorsun. Gelip küfrün güruhuna, sen engel olmuyorsun. Bize cihat farz olmuştur, doğru ama biz bittik Üç günlük dünya da, seni bile biz terk ettik. Bu cürümkar halimize bakıp kahretme aman. İnandık müslüman olduk, doğruda yoktur güman. Ehli beytin sevdalısı, bu cürümkar kulları Bırakma Hüseyin atıp gitme yabana aman. Sen tutarsan kurtarırsın, onlar Hak’kın kulları. Kanlar akan bedenini bir kelb gibi yalayım. Bize hor bakma Hüseyin, sana kurban olayım...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hasan Ulusoy, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |