"Küle değil, ateşe üflemelidir." -Divanü Lügat-it Türk, Savlar |
|
||||||||||
|
Mübarek bir gece; en kutlu vakit, o an, Bir ana sancı çeker, tebessüm eder alem. Bir evlat…Nur yapılı, varlığı aleme nur, Hürmettedir her varlık, coştukça coşar insan… Alnında nur, gönlünde nur, kendisi billur, Süzülmüş kainatın cennet ırmaklarından. Kan dolu sokaklarda insanlar aç, sefil, İdealler irinden, saltanatları kandan. En vahşi hayvanları utandırır duygular, En masum yaralarda tükenmedik ağrı var. Çakır dikeni sarmış kahpeleşen ruhların, Ortasında bekleyen, can gönüllü gül durur. İmdat uman yürekler, hasret ile yanarken, Ümitlerin şuuru, gönülde nevbet vurur. Teşrifi huzur verdi, kainata bir canın, Tükendi ağrıları, derdi bitti dünyanın. Ağıtlar sussun, feryat figan kalmasın bitsin, En keyifli gününü yaşasın artık dünya Asırlarca zulümle, zilletlerle örülü, Ufuktan gün doğacak, şafaklar yırtık dünya. Güneşi ufku tutmaz, sancısı bitti şimdi, Vakit tamamdır, emir geldi, durmak yok. Tam hedefe düşecek, çıkmış ilahi yaydan, Eğrilmesi imkansız, hedefe oturdu ok. Yanacaksa eğri yansın, doğrular vuslat bekler, Dile gelip söylesin, şarkısını bebekler. Ne zulme boyun eğsin, mazlum olup insanlık, Ne gökten çamur atsın, zalime ebabiller. Ne Kabe'ye yönelip gönül kanatsın, Üzeri zulüm yüklü yürüyen arsız filler. İpekten kundaklarla sarıp yüce yavruyu, Ninnisini melekler söylesin ta yürekten. Uykusuz bekler bunca zaman oldu insanlık, Bıktı usandı bunca zamandır beklemekten. Bu müjde cihan değer, hayallerde yok hüzün, Alemler yaratıldı, hatırına öksüzün.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Hasan Ulusoy, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |