Mutlu köle çoktur. -Darwin |
|
||||||||||
|
Metal sevişme çağlarında başlamıştı sancıların, Gri bulutların yerin yüzüne tükürdüğü gece doğdun sen… İçilmez sularla yıkandı saçların, Esrar kokusunun tüm şehri sardığı gece doğdun sen… Kibrit çaksan alev alırdı kirli sakallı adamların ağızları, Ucuz şarabın yok sattığı gece doğdun sen… Uzak ülkelerdeki şehit analarının yaktığı ağıtları duyarak, Isınmak için yakılan düşlerin Küllerini koklayarak İlk uykuna yattın sen… Bence uyanma çocuk, uyu sen… Namus, ar koca karıların çalı süpürgelerindeydi, Şerefin beş para etmediği günlerde doğdun sen… Şehirler bir bir ve durmadan ağlıyordu, Yok(sun)luğun lapa lapa yağdığı gece doğdun sen… Herkesin yüreğinde dikit yalnızlıklar, Yalnızların donarak öldüğü gece doğdun sen… Bence üstünü ört çocuk, üşüme sen… Bir kumarhaneler açıktı, kaderine oynuyordu insanlar, Ellerinde bir o vardı… Nereden bileceksin, yeni doğmuştun sen… Köpekler uluyordu sahipsiz sokaklarda, Herkes kış uykusuna hazırlanmaktaydı, Kimileri daha önce hiç uyanmamıştı… Oysa yeni açmıştın gözlerini sen… Zifiri karanlık gecelerin bodrum katlarında, Bebekler simsiyah süt emiyordu analarının memelerinden, Yedi kat yerin dibinde yaşıyordu bazıları, Yedi kat göğün üstünde yankılanıyordu İniltileri, yükselen naraları… Nereden duyacaksın, yeni doğmuştun sen… Bence kapa kulaklarını çocuk, duyma sen. Böyle bir gecede doğuyordun sen, Bence bir daha düşün, doğma istersen… 12.02.2005 YEŞİM KIRLI (Deviation by Larafairie)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © yeşim kırlı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |