Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush |
|
||||||||||
|
İlk, tren garında gördüm saçlarının rengini Tıpkı şehrin martılarını izlercesine alıkoyarken ruhumu hipnoz sarkacı gibi dans eden küpelerin. Mermer salonda yankılanan düdüğün sesi çarptığında bedenine her nedense durmuştun aniden herşeyin o anda durduğu gibi... Hatta dönüp geriye, bana, belki de iki kaşımın ortasına baktın ya. Hani akrep ile yelkovanın gölgesi gibi o yüzyıllık ayrılıklara şahit duvar saatinin altında izlerken ben seni O an sen durdun belki ama gözlerinle birlikte ben binmeden daha o mağrur kara trene çoktan varmıştım bile bir sonraki istasyona hayalinle birlikte. Omuzumda uyuya kalmıştın ya hani, vagon beşik gibi sallarken bebeğimizi. Hayalini kurmuştuk beraberce el ele altın sarısı tarlalar arasında sarayları kıskandıran tek odalı evimizin. Aniden bir kez daha rüzgar gibi esip geçti o, kötü kalpli ayrılık düdüğünün sesi. Bozulan sadece akrebin yelkovanın gölgesi değildi elbet. Aldanıp ezip geçen kalabalığa Sen de terk edip gitmiştin çoktan alel acele o tek odalı hayallerimizi. Aradan saatler, günler belki de aylar geçti senden uzakta kim bilir... Derken soğuk bir kış sabahı erken vakitte ki bilmessin sen, her sabah oyun oynarız buralarda ben, karabaş, bir de kovalarken bizi şu huysuz, ihtiyar, oyunbozan bekçi. İşte öylesine bir şamatanın ardından simit susamları haberini getirdi senden ilk alacalı bulacalı, ana yadigarı posta güvercini misali... Ne tesadüf değil mi ya yine aynı garda, hani şu merdivenlerin hemen karşısında kır saçlı simitçi var ya İşte o sardı seni seni ele veren o gazeteyle son kuruşla aldığım simidimi... Sevindim aslında böyle de olsa yeniden gördüğüme seni ... Niceleri görmüş demek değerini benim gibi. Burcunu, zevklerini anlatmışlar uzun uzadıya diğer kadınlara da ilham versin diye o yastık sırmalı, mektup kokulu gazetede. Ama resmini pek beğenmedim doğrusu. Saçlarının rengini soldurmuşlar sanki, yüzünden bütün o hayallerimizi de çalmışlar Duvar saati de yok üstelik baktığı yerde o yorgun maden işçisi gözlerin Neyse canım, bana ne! Biliyorsun ya, ben buralardayım işte. Bazen şu merdivenlerin hemen kenarında, bütün gece martılı İstanbul'a kucak açar gönlümün penceresi. Bazen de bizim huzurevine giderim karabaşla birlikte gizlenmek için kardan, yağmurdan hani emekli olmuş, ihtiyar kara vagonların yaşadığı yerde. Ama çok bekletme beni buralarda belli mi olur ecelin ne zaman cigaramda tüteceği alınganım elbet ben de bilmezsin sen kaç kez küstüm bulutlara sor istersen özlettiği için bana güneşi Sonra sana da küserim eğer altın sarısı başaklarda tomurcuklanmış sevda gibi burnumda tüterse o canım saçlarının rengi... Şaka şaka korkma be ben hep burada seni bu garda, bizim simitçinin yakınlarında beklerim. Gelmessen bile yine haber gönder, n'olur ne de olsa yöntem belli... merakta bırakma beni sakın özümle sevdiceğim.... Selam söyle orda dosta ,kuşa da seni fazla üzmesinler Haaa unutmadan bak dinle son bir daha şimdiden sözünü bile aldım şu halden anlamaz bulutlardan sevdanın hatırına sen gelirken güneşi de getir de beni öyle küskün görme diye. Sen şimdi mışıl mışıl uyu ne de olsa umut yarındadır, yarındaki simitle gelir Sevdiceğim....
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zülküfil MuraD, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |