..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğallık sahip olunan değil, kazanılması gereken bir erdemdir. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Ayşe Keskin




25 Ağustos 2004
Hayata Hoş (Mu) Geldin  
Ayşe Keskin
Hayallerim bile Romantik kelimeleri sevmiyor artık. Damıtılmış sevgiler biriktirmiş Olsam da içimde, Çiçeklerimi geliştirip büyütmüyor bu kasvetli havalar.


:BGII:
Hayallerim bile
Romantik kelimeleri sevmiyor artık.
Damıtılmış sevgiler biriktirmiş
Olsam da içimde,
Çiçeklerimi geliştirip büyütmüyor
bu kasvetli havalar.
Güneşin doğuşu Doğudan mıydı dostlar?
Batışını gömdüler ya sonsuzluğun içine
O yüzden karanlıklar hiç bitmiyor.
“Bu kadar mücadeleye değer mi diyorum. “

Yaşama gözlerini açan Doğu’lu bebeğim. Sana hayatın o buz gibi soğuk yüzünü daha ilk günden taşların sertliği ölçüsünde kafana dank ettirenlere söyleyecek tek sözündü ağlamak. Ana rahminin sıcaklığına alışmış hassas bedenin bağırtılara, şefkat ve sevgi yoksulu gergin insanlara böyle merhaba demiş olsa da sen ağlama demeyeceğim bu olanlara. Zaten bundan sonra başlıyor hayattaki kavgan!
Kavgan diyorum üstüne basa basa çünkü sen ne özel bir hastanenin o en özel koğuşunda açtın gözlerini ne de babanın yoksul hanesinin en kaba döşeğinin bir köşesinde, eski bir köy ebesinin nasır tutmuş ellerine. Hani böyle doğmak bile sana daha iyi gelebilecekken, böyle cehalet ve böyle medeniyet arasında gidip gelen düşünceler içinde bocalayarak doğmak zordu...Sen hayata küs geldin bebeğim. Bizse bunları bilmenin ve görmenin burukluğunu yaşıyoruz şimdi. Ama hiç üzülme büyüdüğünde sana yapılan haksızlığın ne kadar ufak kaldığını anlayacaksın. İnsanların hayatta artık büyük oyunlar içinde olduklarını görüp beyinlerinin içindeki en fantezi fantezilerini bile gerçekleştirdiklerine şahit olacaksın. Evler, köyler kısaca tüm dünya çocuklarının ellerindeki oyuncaklar kan kırmızıya boyanırken doğduğuna pişman olup dengelerin dengesizliğini sen belki de çok daha erken kavrayacaksın.
Yaşa ve gör demeye dilim varmasa da bu böyle bebeğim.
Tüketilebilecek her şeyi tüketmiş olan düşünen insanlar çark içinde öğütülecek konular bulmaya çalışa dursun şimdi birbirine düşen canlılara şunu söylemek için çok mu geç kaldık acaba?
Paylaşamadığınız dünya tepe taklak olmaya bir düğme basımı kadar yakınsa sevgiyle uzatın ellerinizi birbirinize belki de çok şey değişecek hayatta.

25-Ocak-2002/Ayşe Keskin-Trabzon

.Eleştiriler & Yorumlar

:: merhaba
Gönderen: levent saral / İstanbul/Türkiye
31 Ağustos 2004
Basarili bir çalisma.Kutlarim.Yüreginize saglik Sevgiyla kalin../ Levent Saral




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İnsanı İnsan Anlar... Peki Ya Martıları?
Yuvası Acı Çocukları
Arap Kızı Kimdi Sahi?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ne Aşk Ne!.. [Şiir]
Papatya [Şiir]
Alkış Çok Alkışlı Pandomima [Şiir]
Günaydın Hayat [Şiir]
Seslenişim Sanadır Dost [Şiir]
Kesinlikle! [Şiir]
Oyunun Sonu [Şiir]
Kamyoncu Kardeş [Şiir]
Koyu Yar! [Şiir]
Bir Çift Ayakkabı [Şiir]


Ayşe Keskin kimdir?

Şiirle büyüyen. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Gelmiş geçmiş tüm yazarlar


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ayşe Keskin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.