..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşmekten yükselme doğar. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Gülmece (Mizah) > Salih doruk




8 Temmuz 2004
Doyur Bizi Ana, Doyur Bizi Baba  
Salih doruk
Allah boyunuzu posunuzu devirsin. Diliniz dişiniz kitlensin de konuşamayın tamam mı? Sizi gidi nankörler sizi. Bu memleket te ne zaman vatandaşın doyduğu görülmüş de şimdi kalkmış utanmadan 'Doyur bizi Ana, Doyur bizi Baba' diye yırtınıyorsunuz?!


:BEDI:

Allah boyunuzu posunuzu devirsin. Diliniz dişiniz kitlensin de konuşamayın tamam mı! Sizi gidi nankörler sizi. Bu memleket te vatandaşın ne zaman doyduğu görülmüş de şimdi kalkmış utanmadan 'Doyur bizi Ana, Doyur bizi Baba' diye yırtınıyorsunuz? Zıkkımın kökünü ziftin pekini yiyin. Sizlere bir dilim kuru ekmeğin kırıntısı bile çok. Siz kendinizi ne sanıyorsunuz? Aç gözlü, aç karınlı, soluk benizli, salya sümüklü beyinsizler.! Şimdi bana söyleyin bakalım: Doyunca ne yapacaksınız?
Acınızdan geberirken böyle yaparsanız, doyunca neler yapmazsınız. Bilmem neyiniz, bilmem nereniz kalkmayacak mı?
Kalkacak, kalkacak! Hem de çok iyi kalkacak.! Ben bilirim sizi. Yok efendim hakmış, yok efendim hukukmuş, adaletli paylaşımmış, grev hakkıymış, sendika hakkıymış ve daha nice miymiş, mıymış!...
Akla hayale gelmeyen saçmalıklarınızın ne ucu belli ne sonu. Ama hiiç boşuna heveslenmeyin. Ağzınızın sularını akıtmayın nah alırsınız. Nah veririm o hakları ben size. Yaptığınız zırtapozluklar unutulmadı. Hem sade sizler değil, sizden öncekilerde aynı dert ten gittiler. Onlar da açtı, onlarda açık tı hangisi çıkıp da kaşınızın üzerinde kara var diyebildi.? Hem diyenler ne oldu? Nasıl boyladılar kodesi. Nasıl diktiler nalları. Ben adama cop soktururum cop! Haberiniz var mı? Memleket te aç açık, serme sefil gezen beş yüz elli tane vatan evladı dururken sizi mi besleyeceğim. Arpalıklardan nasiplenmeyen, ihalelerden avanta yalayamayan, ballı lokma yutmayan, yurtdışı bankalarda dolar hesabı açtıramayan o kadar insan var.
Bu adamlar ne bakan olabildiler, ne başbakan. Ama hiç biride gocunmadı. Bedava lojmanlarda oturup, bedava sağlık hizmeti alan ve ayda beş altı milyar gibi asgari vekil aylıkları ile geçinen ciğer parelerimi bırakır da nasıl size yardım ederim. Ayda en az üç beş ihale yalayıp, komisyon söğüşlemeyen, boğazlarından keserek kıt kanaat geçinen büyüklerinizde hiç mi utan mıyorsunuz? Hiç mi sıkılmıyor sunuz? Ve de hiç mi örnek almıyorsunuz? Yuh size verilmeyen haklara, yuh doyurulmayan karınlarınıza.! İnşallah kabız olursunuz da işeyemezsiniz, o zamanda acıkmazsınız! Mayasırınız şissin, apandistiniz patlasın da geberin inşallah.!
Beş yüz elli tane insan aç açık sokaklarda serme sefil dolaşırken kalmış utanmadan sendika hakkı, grev hakkı, maaş zammı, vergi indirimi diye cırlıyorsunuz. Ayıp ayıp! Bu yaptığınıza utanmazlık derler! Yüzsüzlük, yolsuzluk hatta dansözlük derler.!
Öznesi belirsiz öldürümlerden, mafyadan, çeteden size ne? Memleket babanızın çiftliği mi? Her aklı esen hesap sorma ukalalığına girişmiş. Burası dingonun ahırı mı ve bizler burada eşek başı mıyız!
Engin kaçmış, Selim, Halil kaçmış size ne! El oğlu kaçar kaçar. At binenin kılıç kuşananındır. Dün dündür, bugün bugündür! Köprülerin altından çok sular geçmiş olup demokrasi de çareler tükenmez ve de yollar gitmekle aşınmaz. Lütfen kendinize gelin...
Artık çocuk değilsiniz. Koskoca adam oldunuz. Artık 'oy' bilem veriyorsunuz. Öyle sokak ortalarında demogoji yapmak yakışır mı ? Saygı, sevgi, yaşama hakkı diye bir şey var mıydı ama! Önce bizler doyalım. Su küçüğün sofra büyüğündür size hiç mi öğretmediler. Bankaları dolduralım. Yandaşları koruyup kollayalım. Sonra da sizlere gelelim. Tekrar söylüyorum burası dingonun ahırı değil demokratik hukuk devletidir. Öyle 'doyur bizi Ana, Doyur bizi Baba' numaraları sökmez. Valla hepinizi çektim mi polise aynen yamulursunuz. Ona göre ayağınızı denk alın! Benden söylemesi. Vatandaş, vatandaş dediysek o kadar da uzun boylu değil ha!..

.Eleştiriler & Yorumlar

:: İstifa(!) dilekçem
Gönderen: Demirhan Ocak / /
23 Temmuz 2004
Merhabalar, Efendim yazınızı okuduktan sonra, bir vatandaş olarak vatandaşlığımdan istifa edesim geldi... Yok yani öyle; Haksız, Hukuksuz vatandaş olarak yaşayacağıma.. "istifa ederim daha iyi" diyesim geldi bir an için Almanya'dan saygı ve sevgilerle




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gülmece (mizah) kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Kılıbıklık mı?
Şans


Salih doruk kimdir?

Evli iki çocuk babasıyım,16 yıldır Almanya da yaşıyorum. Kendi yayınım 3 adet kitabım var. 2' si öykü 1' i deneme. 1980 den bu yana yazmaktayım. Ümit ederim sevgili okuyucularımda yazdıklarımı sever, eleştiri ve önerilerini esirgemezler. Göstereceğiniz ilgiden dolayı şimdiden teşekkürler.

Etkilendiği Yazarlar:
Toplumsal gerçekçi ve gerçek yurt sever olan bütün yazarlar.Bunlarında kim oldukları bellidir. İsim isim yazmaya gerek yok sanırım.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Salih doruk, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.