Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana |
|
||||||||||
|
Kimse sıkılmadımı daha aynı kalıptan çıkmış bunalım eserlerini okumaktan. Farklılıklar nerde.. Pırıltılı bir zekanın ürünlerini görmek bizim de hakkımız değil mi ? Akvaryumdaki balıklar gibi. Kendilerine sınırlar çizen insanların bir o uçtan bir diğer uçtan kaleme aldıkları yazılar ancak iki tatlı olabilirler.. Peki farklı dokunuşların oluşturduğu kokular da yokmudur vücudumuzda. Vücudumuz bile böyle tepkiler verirken her türlü olumlu tepkiye aç olan beynimize bu kötüden de öte yazıları kimler veriyor ve bu hakkı nereden buluyorlar? Nerede farklı kokuları tadları ortaya koyacak kimseler ? Birisi hastalıklı , sapıkça duygularını , Bilinçaltının yazıyor ve çeşit kelimesinin anlamını dahi bilmeyenler o ucubenin ardından kitleler oluşturarak koşuyorlar . Üstelik birde savunuyorlar. Bizim Yahya Kemal'imiz değil miydi bir kelimeyi bulabilmek için yıllarca bekleyip eserini ortaya koymaktan haya edip sevenlerini üzmeyi göze alan.. Nerde o duyarlılık sahibi yazın dünyasının insanı ya da insanları.. Nasıl bir toplum olduk böyle ? Kentleşememenin getirdiği sorunları yaşayan ve kendisine bir kimlik kişilik bulamamış insanlar birilerinin koyduğu ölçülerle oluşan sınırlarda dolaşıp yer edinmeye çalışıyorlar.. Kendi varlığının sınırlarını bilmeden bir başkasının çizdiği kalıplara uymaya çalışıyor. Ve sınırlarının dahi farkında olmayanlar bulundukları yerlerden kendilerine ait olmayan seslerle sağı solu eleştiriyorlar.. Hani kimlik kişilik arayışı ? Biz bu hazıra konmacılığımızla ne var oluruz ne de kimselerin varlığımız umrunda olur. Kısacası kurtlu baklanın kör alıcısı olur sözünden hareketle çevremizi saranlar hep aynı kalıbın insanları olur bizde kendimizi bi bok sanmaya devam ederiz... devam edecek.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © ilhan ünal, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |