Anlamak beğenmenin başlangıcıdır. -Spinoza |
|
||||||||||
|
On bir yaşında küçük karyolamı bırakıp gitmiştim koca yatılı okula Özledim demiştim seni anne,özledim seni demiştim baba Özledim seni demiştim odamın gıcırdayan kapısı.... Neymiş oysa özlem, kalbim tekliyor.... On beş yaşında can yoldaşimi bırakıp gitmiştim yolunu bile bilmediğim Yalovalara, Özledim demiştim seni canını canımla eş tuttuğum, sokaklarda birlikte sabahladığım kadem dostum... Neymis oysa özlem, gözlerim titriyor, nefes alamıyorum..... On sekiz yaşında yıkıntıların arasında bırakıp gittim canımdan çok sevdiğim Mehmet öğretmeni Özledim seni demiştim beton blokların altından çıkan çalışma masanı görünce hocam.... Neymiş oysa özlem, ruhum daralıyor,gözlerim kararıyor... Yirmi iki yaşında okyanusun bu tarafında bırakıp gitmiştim dedemin kanıyla ıslattığı toprağı,vatanımı Özledim seni demiştim varaloşumun tek sebebi, anamın çeyizi,babamın eve getirdiği ekmek Aldığım nefes, içtiğim çay, sevdiğim ilk şey, öleceğim tek yer; vatanım,toprağım,memleketim.... Neymiş oysa özlem, nefes bile almak istemiyorum içinde kokun yok diye, gözlerimi bile açmak istemiyorum Gözlerini göremeyeceğim diye, kalbim bile dursun istiyorum belki sesini duyabilirim diye... diye, diye, diye.....vay be, neymiş oysa özlemek.... Hep özledim derdim, şimdi derdim heraklitin bile yerinden kıpırdatamayacağı saniyeler oldu Ayrılık çaldı götürdü duvardaki saati,yerine çektiği fotografı gönderdi gül dudaklımı kaçırdığı yerden Ve ben bir gün yelkovan azıcıkta olsa kıpırdayıvericek yerinden ümidiyle Yazdığım her satırdan sonra kafamı kaldırıp bakıyorum saatin resmine...ama nafile..... Vay be, meğer nasıl bir şeymiş bu özlemek......
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © izzet, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |