Bu kitap çok gerekli bir açığı dolduruyor. -Moses Hadas |
|
||||||||||
|
2. İsteklerimiz ,içimizde yatan yeteneklerimizin birer elçisidir. (GOETHE) 3. Gerçek başarı başarısız olma korkusunu yenebilmektedir. (SWEENEY) 4. Kim bir şey yapmak istiyorsa ümitsizliğe kapılmamalıdır.Emeline ve ideallerine imanla sarılmalıdır. (GOETHE) 5. Cesareti olmayan adam keskin kenarı olmayan bıçağa benzer. (B.FRANKLIN) 6. Sözle iyilik güven yaratır,düşünce ile iyilik derinlik yaratır,vermek ile iyilik sevgi yaratır. (LAO-TZU) 7. Eğer karşınızdaki kişiye bütün kalbin ve yeteneklerinle yardım edebilmeyi kabul edebiliyorsan,işte o zaman onu eleştirebilirsin.Bu olumlu eleştiridir. (A.LINCOLN) 8. Hiç bir şey öfke kadar insan düşüncesini saptıramaz. (MONTAIGNE) 9. Düşünmek ,bütün sanatların en güç öğrenilenidir. (J.J.ROUSSEAU) 10. Servetini kaybeden çok zarar eder.Arkadaşını kaybeden daha da çok zarar eder.Fakat cesaretini kaybeden her şeyini kaybetmiş demektir. (CERVANTES) 11. Genellikle bütün yanlışların altında gurur yatar. (RUSKIN) 12. Dostluk kavgacı olmadı mı,sağlam ve cömert de değildir.Nazlı yapmacık bir hava,birini kırma korkusu dostluğa rahat nefes aldırmaz. (MONTAIGNE) 13. Küçük şeylere gereğinden çok önem verenler ,ellerinden büyük işler gelmeyenlerdir. (EFLATUN) Hiç bir şey öfke kadar insan düşüncesini saptıramaz. (MONTAIGNE )Her şey garip bir öfkeyle başladı .Her türlü toplumsal kurallara tamamen uygun olan ben.Aniden aileme ve çevreme karşı inanılmaz bir öfke duymaya başladım.Tabii bu öfke onların etkisiyle çıkıvermişti ortaya. Genellikle bütün yanlışların altında gurur yatar. (RUSKIN) Benimki saçma bir gurur muydu yoksa acı bir birikimin öfkeyle dışavurumu mu? Gururlu olduğum bir gerçek ama insan,benliğini ayaklar altına aldırtmadan da doğru yolu bulamaz mı?Acaba öfkeli ve gururlu olmanın bedeli ‘hiç’mi?Yani bu kadar büyük bir ‘bedel’ den yalnızca bu iki kavram mı sorumluydu?Elbette hayır .Bunlar sadece kötü günlerin başlangıcı sayılabilir. Ya sonrası ;Hayatımdaki insanlara ne olmuştu böyle ? Sanırım onlarda o kadar sağlam görünmelerine rağmen,güçsüzlerdi.Benim için hiçbir fedakarlığa niçin katlanmadılar?Bu kadar çabuk mu vazgeçtiler benden .Bana kalırsa insanlar derin bir uykuya kapılmışlar,amaçlarından sapmışlar,yaşamın ikinci yüzünü görmemezlikten geliyorlar .Müptelalarını gün be gün öldüren ,kanını emen uyuşturucular gibi,insanların içtikleri bu sahte mutluluk ilacı ,takındıkları bu umursamamazlık tavrı onları bir bilinmezliğe götürüyor. Düşünmek ,bütün sanatların en güç öğrenilenidir. (J.J.ROUSSEAU) İnsanı insan yapan düşünme yeteneği para ve mertebe düşüncelerinden mi ibaret?Benim derdim,benim öfkem, neden insanlar tarafından görülmüyor,neden bu kadar yalnızım.Aslında bu kadar yalnız olduğumun yeni farkına vardım. Sözle iyilik güven yaratır,düşünce ile iyilik derinlik yaratır,vermek ile iyilik sevgi yaratır. (LAO-TZU Çünkü insan ilişkilerinde;Bilhassa dostluk ta anlayışım elimde olan her şeyimi paylaşmaktı.Maddi bakımdan eziliyordum ,bu bir gerçek ama ;diğer yönlerden elimden gelen her şeyi en iyi biçimde yapmaya çalışıyor, birini bilerek yada bilmeyerek kırdığım zaman o mutluluğa aç, bahtsız gözlerime uykular girmiyordu.Karşılığında insanlardan beklediğim tek şey biraz saygı ve güler yüz oluyordu .Acaba yaptıklarım ,diğer insanlarca önemsiz ufak tefek yardımlardan mı ibaretti? Küçük şeylere gereğinden çok önem verenler ,ellerinden büyük işler gelmeyenlerdir. (EFLATUN)Gerçekten beni sevmediğinden kesinlikle emin olduğum insanların söyledikleri gibi ,hayatım sadece büyük bir boşluk muydu?Hayır .Hayır bunu katiyen kabullenemem.Benim insanlara verdiğim,diğer insanların yeni bir ilişkiye başlamadaki ve bu ilişkiyi devam ettirmedeki kullandığı ‘abartılmış iyilikler’ değildi o kadar.Ben bunları yaparken kimseye boyun eğip yalakalık yapmadım;Sadece yaptığım iyiliklerde samimi olmaktı.Ben yalnızca (Eğer karşınızdaki kişiye bütün kalbin ve yeteneklerinle yardım edebilmeyi kabul edebiliyorsan,işte o zaman onu eleştirebilirsin.Bu olumlu eleştiridir.) sevdiklerimde gördüğüm hataları ve doğruları,onlara söylemek ,sadece para ve mertebe yi değil ,insanı her şeyiyle düşünmek istedim.Yeri geldi (Dostluk kavgacı olmadı mı,sağlam ve cömert de değildir.Nazlı yapmacık bir hava,birini kırma korkusu dostluğa rahat nefes aldırmaz. (MONTAIGNE) kızdım,bağırdım kavga ettim,onun iyiliği içinse küstüm ama ,yine yanlış anlaşıldım,doğru yolda olduğuna inandığım insanlarda diğer yolun büyüsüne kapılıp gittiler.Sonunda yalnız kaldım işte.Ve ne oldu biliyor musunuz?( Servetini kaybeden çok zarar eder.Arkadaşını kaybeden daha da çok zarar eder.Fakat cesaretini kaybeden her şeyini kaybetmiş demektir. (CERVANTES)) Evet korkuyorum,içine düştüğüm bu kuyudan çıkmaya...KORKUYORUM! Artık eskiden (Cesareti olmayan adam keskin kenarı olmayan bıçağa benzer. (B.FRANKLIN)) içinde bulunmaktan zevk aldığım ortamlardan,varlığının bile beni mutlu etmeye yettiği insanlardan çok uzak bir diyardayım.O çıkılması çok zor mutsuzluk dağının tepesindeyim.’Sen bir hiçsin ‘diyen sesleri duyar gibi oluyorum.Sahi ben koskoca bir hiç ten başka bir şey değilim.( İsteklerimiz ,içimizde yatan yeteneklerimizin birer elçisidir. (GOETHE)demiş Goethe ama ,karmakarışık düşünceler arasından sıyrılmak için , ufacık bir adım atmaktan aciz ben; nasıl olurda istediklerimi yapmak için,o kadar zahmete katlanabilirim.Elbette bunlar sadece benim fikir ve algılarımdan ibaret düşünceler.Çünkü bana verilen bu dert gelip geçici olabilir.( Kim bir şey yapmak istiyorsa ümitsizliğe kapılmamalıdır.Emeline ve ideallerine imanla sarılmalıdır. (GOETHE))Belki eninde sonunda kendisine çıkacak bir yer bulan su gibi bir kısa yolculuğa çıktım ve bu yolculuk sonunda saadeti yakalayacağım.Mevsim çiçekleri gibi;yeniden filizleneceğim zamanı bekliyor da olabilirim.Belki(Gerçek başarı başarısız olma korkusunu yenebilmektedir. (SWEENEY)yapabilirim içimdeki korkuları öldürüp peşlerinden dua bile etmeden toprağa öylece gömebilirim.Belki bende üzerlerinde No Fear yazan o salak tişörtlerden giyebilirim.Ne iyi olur biliyor musunuz ? Bende ,onlar gibi bana verilen insanlık vasıflarını(en önemlisi düşünme vasfı) kullanmasam.Atsam kendimi hayatın akışına ,mutluluk ilaçlarını bir bir yutsam;şimdi olduğu gibi kusmasam (Düşünmek ,bütün sanatların en güç öğrenilenidir. (J.J.ROUSSEAU)) Sanatsal düşüncelerimi bir paçavraymış gibi yırtıp atsam... Şu anda asıl düşündüğüm bir şey var ki o da:Sayılarda saklı! 14Bir işe girişmek için iyi bir gerekçemiz yoksa ,ona başlamamak için iyi bir neden var demektir. (SCOTT)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © volkan ocak, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |