Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon |
|
||||||||||
|
Demir korunaklı Ümitlerimi taşıyorsun gök yüzüne Gök yüzü, ki o gök yüzü Hiç bu kadar anlamlı görünmemişti gözüme... Bak beton yığını bak! Gök yüzünde, kadınımın gözleri var! Gök yüzünde, yol gösteren Binlerce! Binlerce! Binlerce! İçimde koyu bir çiçek açmış Adı kehribar Az da olsa paylaşıyor lirik kokusunu Kelebek olma ümidini yaşatan tırtıllarla Biliyor! Kehribar biliyor! Ümidin vazgeçilmez tadı var yosma yapraklarında... İçimde o tırtıllardan biri O aslında aksak-aksak atan kalbimin meydan muharebesi O aslında akıllara zarar bir uçma delisi O aslında özgürlüğe mahkum bir kelebek... Kanatlarında aşkının gök kuşağı misali renkleri... İçimde o tırtıllardan biri Kozasını örmek için tırmanıyor Tırmanıyor kehribarın ürkek vücuduna Tam ulaştım derken ... Kayıp düşüyor, her defasında... İçimde o tırtıllardan biri Yılmıyor! Biliyor kozasını örmeden çırpamayacağını kanatlarını Biliyor! Biliyor! Biliyor! Savaşmadan paylaşamayacağını, kehribarın göz yaşlarını... Biliyor! Ama bilmek istemiyor! Kokusu paylaşılmayan her çiçeğin bir gün solacağını... Biliyor! Ama bilmek istemiyor! Tırtıl görmek istemiyor! Çiçekler solduktan sonra tırtılla kelebeğin ne farkı var ki Çiçekler solduktan sonra uçmanın ne anlamı var ki... Biliyor! Tırtıl biliyor! Bir gün kehribar farklı açacak yapraklarını yeni güne Uzanacak kadife bir merdiven gibi toprağa Ve tırtıl kazanacak meydan muharebesini Uçacak! Uçacak! Uçacak! Ve gelip konacak kehribarın kara yapraklarına... Biliyor! Tırtıl biliyor! Yeni bir gün doğacak gizemlerin üzerine Kehribar kokusunu Kelebek kanatlarını paylaşacak Yeni bir gün doğacak Ve o gün Tırtıl, kelebek olacak... Ve o günlerden sonra bir gün; Kelebek, özgürlüğün şiirini yazacak kehribara... O günün umuduyla, merhaba!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Zafer Yılandiloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |