|
Anasayfa |
Son
Eklenenler |
Forumlar |
Üyelik |
Yazar
Katılımı |
Yazar Kütüphaneleri |
|
|
20 Ocak 2004
Adamlar
Mümtaz Beğen
Adam vardır; “Olduğu gibi görünen, göründüğü gibi olan” yani, özü sözü aynı, içi dışı bir… Adam vardır; bencil, egoist, hodbindir ve toplanmıştır üzerinde dağlar kadar kibir… |
|
ADAMLAR
Adam vardır; “Olduğu gibi görünen, göründüğü gibi olan” yani, özü sözü aynı, içi dışı bir… Adam vardır; bencil, egoist, hodbindir ve toplanmıştır üzerinde dağlar kadar kibir…
Adam vardır; eli pak, dili pak, yüzünde nur, alnında onur, çağlayanlardan akıp gelmiş, ırmaklarda yunmuş yıkanmıştır… Adam vardır; görenler konuşmasına bakmış, kıyafetine aldanmış, “adam” sanmıştır…
Adam vardır; şeker gibi tatlıdır, bilgili liyâkatlidir, oturduğu makamı yüceltir… Adam vardır; âlemi kör, herkesi ahmak sanır, yaptığı iş ile, mevkisini de, kendisini de alçaltır…
Adam vardır; kederi kadere yormuş, çileyi kutsal bilmiş, tecrübe abidesi olmuş, yaşadığı her yıl bir kitap… Adam vardır; hayatı sadece oyun bilmiş, üstüne kumar oynamış ve kaybetmiş, bitmiş, tükenmiş, bitap…
Adam vardır; gayret ne demek, niçin çalışmalı, alın teri neden kıymetli, helal lokma niçin mühim, bilir. Kalbi doğruluktan yana atar… Adam vardır; “benim için çalışıyorlar ya” der, “Denize düşen yılana sarılır” misali, daralana para satıp, yan gelir yatar...
Adam vardır; yardım etmek için, ya fakir fukara, ya yaşlı bir hasta; ya tütmeyen bir baca, ya yolda kalmış arar… Adam vardır; yaşamı, cemiyete, semtine, ailesine hatta kendine bile zarar…
Adam vardır; vicdan sahibi, mazluma karşı merhametlidir. Kim olduğu önemli değildir onun için. “Aldırma geç diyemez” aldırır, düşeni kaldırır… Adam vardır; ne merhamet vardır yüreğinde, ne şefkat. Görmeye görsün bir düşeni, kaldırmak şöyle dursun, aç kurt misâli saldırır…
Adam vardır; gönül ehlidir, halden bilir, muhabbetten anlar. Börtü- böcek, ağaç- çiçek, yaratılmış ne varsa sevilecek, hem över, hem sever... Adam vardır; aklı parada pulda, fikri tuzak kurulacak kulda. Dirisine yetmese de kimsenin gücü, ölüsüne tüm ahali söver…
Adam vardır; hak- hukuk söz konusu oldu mu, kılı kırk yarar, ekmek dendi mi helâl arar, baş tacıdır onda adalet… Adam vardır; faziletten yoksun, erdem düşmanı, fitneye talip, tabir yerindeyse Ebu Âfet, çünkü odur haset hususunda şeytana en büyük alet…
Adam vardır; nimete de, mihnete de şükürde, her daim tefekkürde. Onda hep, Hak’tan yanadır çağrılar… Adam vardır; Benjamin Franklin’in; “Para her şeyi yapar diyen adam, para için her şeyi yapandır!” sözünü doğrular...
Mümtaz Beğen
Söyleyeceklerim var!
Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?
Yazıları
yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz
ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız,
yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.
Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.
|
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
|
GÂYE
Ne şöhret peşindeyim, ne şan ne de bir pâye,
Gerçek olan yalnız şu; gerisi hep hikâye,
Ölesiye sevmek ve sevilmek var ya hani,
Budur dünyada benim için en büyük gâye!. .
Mümtaz Beğen
Etkilendiği Yazarlar:
A.Karakoç - Cemal Safi- Bekir Sıtkı Erdoğan
|
|
|