..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Düşgücü güzelliği, adaleti, mutluluğu yaratır. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > İsmail cem dogru




3 Aralık 2003
Özentinin Gündemi - 1  
İsmail cem dogru
Ne ifade eder sizler için zaman. Durdurulması ve belirli zümre için bile olsa tanımlanmış oluşumların dışında bir özellik içinde anlamlandırılma şansı bulunmaması, belki de sürekli günah keçisi ilan edilme tutkusu oluşturmuştur zaman mefhumunda...


:AIGH:
 Ne ifade eder sizler için zaman. Durdurulması ve belirli zümre için bile olsa tanımlanmış oluşumların dışında bir özellik içinde anlamlandırılma şansı bulunmaması, belki de sürekli günah keçisi ilan edilme tutkusu oluşturmuştur zaman mefhumunda...  
İçeriğini oluşturan özellikleri ve tarihin her döneminde kişisel saplantıları, sahip olduğu matematiksel dinamizmin dışında bırakarak dünya döndükçe değişmemeği başarmış olması, insanoğlunun yeni kavramları bir aforizma çerçevesinde irdelemesine yardımcı olmuştur. Ama zaman mefhumunun sebebi olduğu oluşumları umursadığını söylemek fazla iyimserlik olacaktır. Yaşamsal kuramların kabul edildiği tüm teoremlerdeki anlatıları ortak bir noktaya götürür bizleri. İster materyalist felsefenin öğretilerinden yola çıkın ister metafizik boyutlara indirgeyin toplumların yaşam ivmelerini bir populasyon ekseninde dengelemesine şahit olmak kaçınılmazdır. Yani doğmuşuz, çoğalmışız ve birbirimizi azaltmışız. İşte bu birbirini azaltma olayını değişik taraflardan irdeleyecek önermeler peşinde tüm insanlık. Baksanız alt başlıkların açlık ve çıkar ilişkileri kıskancında devingen bir süreç takip ettiklerini fark edersiniz. Ama üst başlıklar daha kozmopolit özellikler taşır ve bir karmaşaya tekabül eder. Çözümlenmesi imkansızdır, istenmezde zaten. İşte tüm evrelerde tüm doktrinlerin temel yapısı içine bulaştırdıkları karmaşa prizmasının en tepesindeki yapı taşı aslında biyolojik ve psikolojik yapımızın aynı olduğunun kanıtıdır. Adına özenti diyebileceğimiz bu mekanizma sayesinde özellikleri nasılsa çözümlenmiş insan kütlelerine istenen ölçülerde hareket kabiliyeti sağlamak artık toplum mühendisleri için zorlandıkları bir konu olmaktan çıkmıştır. 
Bu  minval üstüne düşünerek özentinin gündemini nasıl oluşturduğunu ve bu oluşumların nasıl bir bedelle insanlığa dönüş yaptığını incelemek artık kaçınılmaz...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Özentinin Gündemi - 2

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fil Dişinden Kuleler ve Cemil Meriç
Kadın ve Şiir
Bir Çelişkinin Anatomisi - 1


İsmail cem dogru kimdir?

Edebiyat kişiyi yaşam ilkeleri vurgusuna aklı başında tanımlar geliştirmesini öğütlemeli. Benim çerçevemde edebiyat okura insandan daha değerli bir varlık olmadığını sürekli dayatacaktır.

Etkilendiği Yazarlar:
Orhan Veli


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İsmail cem dogru, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.