..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mutlu köle çoktur. -Darwin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Sarper SAĞLAM




2 Aralık 2003
Çamlar Üşümezmiş Karda - Kışta...  
"kış" hiç böyle anılmamıştı.

Sarper SAĞLAM


Bir yağmur danesinin kar piramitlerine davetiye çıkarmasının adıymış, kış. Nefeslerin buhur buhur çöreklenmesiymiş genizlere. Ve hasretin ılgıt ılgıt esmesiymiş denizlere.


:AHBF:
Bir yağmur danesinin kar piramitlerine davetiye çıkarmasının adıymış, kış.
Nefeslerin buhur buhur çöreklenmesiymiş genizlere.
Ve hasretin ılgıt ılgıt esmesiymiş denizlere.

Kış, yoklukmuş. Kış, soğukmuş. Ve kış, ‘yeniden oluş’ a varmadan önceki  “durak” mış.

Sonbaharda kapı önünde bekleyen kedicikler için sıcak bir yer arama vaktiymiş. Herşeye rağmen kestanelerin kebap oluvermesiymiş kızgın soba üzerinde.

Yine de adam gibi bir gülücük atıvermekmiş, ‘kardan adamlara’. Kristalleşen ömrünü billûrlaşan semtlerde geçirmekmiş. Zamanla donmak, zamanı dondurmak, böylece hiç unutmamakmış.

Her yağmurda rahmeti, her rüzgârda hasreti soluklamakmış. Ve içine çekmekmiş derin bir nefesi. Sıfırın altında sevdâlar yaşamakmış. Eksilmeyen umutlarla bakmakmış. Görmekmiş esmâ’ nın cilvelerini çam kozalağının girift hâllerinde.

 Bir çamlar üşümezmiş, bir de “adamlar” bu kış-kıyamette. Zorlukların biri bin para olsa dayılmazmış “sarp” yürekli “er” ler. Vefâyı, dostluğu kış güncelerinde ilk madde yaparlarmış. Kimse yoksa da, kimi kimsesi olmaya çalışırlarmış kimsesiz kırık kalplerin. Pekâlâ da yorulurlarmış ama belli etmezlermiş kendilerine bile. Yiğitliğin destânını yazarlarmış Sibiryalarda ve diğer soğuk soluklu memleketlerde.

 Her ağaç şapırtısında içimizin cız etmesiymiş, kış. Her kovukta sincap hüznüne ortak olmakmış. Damıtılmış gülücüklerle selâm durmakmış doğaya ve doğaya soluk veren Hüdâ’ya. O’na hitâp haşyetini içinde, taa yüreğinde hissedivermekmiş.

 Zifiri karanlıklar varmış dünyanın birçok memleketinde ama semâlar gözyaşlarını âsûde yörelerden çok buralara damlatırlar, dua dua yalvarırlarmış ‘barış’ için.

 Hailfetullah olan insan’a yakıştıramazlarmış kurşun atmayı semâ ehli. Yakıştıramazlarmış kalb kırmayı da.

 Hasılı, yüreklerin el ele verip ısıtmasıymış kış’ı sempatik yapan. Güzelliği de buradaymış ve insan içinmiş her mevsim de..


02.12.2003
ankara


.Eleştiriler & Yorumlar

:: iyi
Gönderen: duru / İzmir
9 Aralık 2003
Aferim devam et...Daha çok oku, daha çok yaz:))




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dondurma Üstü Salep Çek!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
"Sana Zorsa Bırak Yanayım... ""
Yaşamak Gibi Birşey Seni Sevmek
Efendiniz Kim?
Komşu Duydun Mu: Huşû Tedavülden Kaldırılmış!
Elimizden Tutan Biri Var (!)
Yüksek Sesle Susuyorum.
Gitsin "Park"lar, "Cafe"ler...
Akşam Vakti
Gebe Kalalım Merhamete
Lord Of The Rings' E Tasavvufî Bakış.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kimliği Belirsiz Bir Aşk Bulacaklar [Şiir]
Şiir Düzmek Zamanı [Şiir]
Lütfen Seni Sevebilir Miyim? [Şiir]
Kılpayı [Şiir]
Ruhun Bedenle İmtihanı - 1 [Şiir]
gözyaşı'na.. [Şiir]
Huzur mu Dediniz ?! [Şiir]
aynalara bakamamak [Şiir]
Ney' le hasbihâl [Şiir]
Ver elini pişmanlık [Şiir]


Sarper SAĞLAM kimdir?

1980'lerde doğmuşum. Şu anda Ankara'da ikamet ediyorum. Yazarlık çok zor bir iş. . Bense çok ciddiyetsiz bir adamım. . E nasıl bağdaşır bu iki olgu ?! Ne ise karalamalarımı sizinle paylaşmak istedim. . Umarım yeni ufuklara yelken açarsınız "okuma" larınızla.

Etkilendiği Yazarlar:
Necip Fazıl, İskender Pala, Cahit Zarifoğlu, Ali Çolak


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Sarper SAĞLAM, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.