..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Tayyibe Atay




23 Kasım 2003
Aynamda Terör Var  
Tayyibe Atay
patlamanın şiddetiyle uzaklara savrulmuş; uçup uçup bir solucanın tüysüz bedenine yapışmış...düşünsenize tüylü bir solucan!...züğül züğül!...saçlarım burgam burgam olu...


:BBFC:
Bıktım artık hep aynı,yusyuvarlak bu yüze bakmaktan...sıkıldım ya!...her aynaya bakışımda kaşlarım aynı yerinde,gözlerim aynı yerinde...burnum,ağzım,yanaklarım,kulaklarım aynı yerinde durmuyor mu,sinir oluyorum...gözümün üstünde kaş,kaşımın altında göz...alt dudağımın üstünde üst dudağım,üst dudağımın altında alt dudağım...çenem hep aşağısında yüzümün,sipsivri!...söyleyin allahaşkına hanginiz sıkılmaz ki bu tekdüzelikten?doğrusu ben çok sıkıldım,çokkk!...sonra bu sıkıntımı hafifletmek,içine düştüğüm kaostan kurtulmak için yüzümde karışıklık çıkarmak istedim...biraz anarşi yaratmak iyi gelecek diye düşündüm ve başladım eylemlerime...
 Gün ortasıydı, herkes ayakta...aynanın tam ortasına yerleştirdim molotof kokteylini,dinamiti,bombayı,bubi tuzaklarını...burnumun ucunu oraya değdirdiğim an, iş tamam olacak..adım gibi eminim bundan...öyle dikkatli,öyle profesyonelim ki en azılı teröristler bile hiç kaldı yanımda...onlar insanları öldürüyorlar hiç uğruna,binaları yıkıyorlar,toplumda korku yaratıyorlar...yürekten kınıyorum onları!..bir yere varamayacakları kesin!..bu ülkede 70 milyon insanın  hepsini öldüremeyeceklerini, binaların hepsini yıkamayacaklarını bile bile manyaklık yapıyorlar...hele ‘din uğruna, tanrı adına’ eylem yaptıklarını söylemiyorlar mı bir de, deli oluyorum!...demek diyorum “Tanrının gücü yetmiyor,bu işi size havale ediyor ha!...”böyle düşünsem de tanrıların gücünün yetmediğini görüyor, hayal kırıklığına düşüyorum  gene de...neden mi? eğer tanrının gücü varsa bu kötü niyetli kişilerin onca yıkım yapmalarına,onca can almalarına  izin vermezdi!..bence tanrının gücü geçerli bile olsa yüreği yok!...ben bunu, sadece terörist eylemlere ‘dur’ diyemeyen yanıyla  değil, bana çektirdikleriyle de anlamış bulunuyorum...şimdiye kadar ne istedimse ondan, hep es geçti!...onca ağlamalarım, yakarmalarım, dualarım karşısında  istifini bile bozmadı...ne yalan söyleyeyim, gitgide uzaklaştım tanrıdan ve kendime döndüm.
Konu kendim olunca, onda değişiklik yapmaya yüzümden başlamaya karar verdim. öyle bıçak altına falan yatarak değil ama, bu işi köşeli bir aynanın karşısında gerçekleştirdim.daha önce hazırladığım bubi tuzaklarını depoladığım üssüme değdirdim burnumun ucunu: BOM!..öyle bir dağıldı ki yüzüm toplayabilene aşk olsun! gözlerim  ayrılmış birbirinden;biri aynanın bir köşesine, öteki diğer köşesine fırlamış...birazdan köşe kapmaca oynayacaklar sankiJ)))kaşlarım ise tam tersi köşelere yerleşmiş; hem de yayları ters dönerek....burnum ikiye ayrılmış, kulaklarımın yerine;kulaklarım birleşip burnumun yerine oturmuş....sen misin onca yıl konuşmaktan bıkmayan, öpülmeyen, ruj yüzü görmemiş olan...bedelini iyi ödemiş şimdi...en büyük  zararı dudaklarım görmüş yani...üst dudağım çenemin altında sallanıyor; alt dudağım saçlarımın arasında kaybolmuş...saçlarım darmadağın...patlamanın şiddetiyle uzaklara savrulmuş; uçup uçup bir solucanın tüysüz bedenine yapışmış...düşünsenize tüylü bir solucan!...züğül züğül!...saçlarım burgam burgam oluyor o toprak üstünde yuvarlandıkça...ah!..benim pırasa saçlarım!..nasılda dalgalı hale gelmişsiniz böyle!?..aferin solucana!...berber parası bulamayıp ondülo yaptıramamıştım onları;sen başardın bak!öpüyorum sonradan uzayan kuyruğundanJ))gördüğünüz gibi bir gülmedir aldı beni, çatlayacağım!
 Sonra mı?sonra yüzüme olanları  anlatmaktan vazgeçip  sevgilime seslendim!”Bak!..dedim,bir kere olsun uzanıp öpmedin dudaklarımı, şimdi hava alırsın!..İstersen terörist ol, istersen aşkını ilan et cümle aleme hiç fark etmez !..ne adresini bulabileceksin artık dudaklarımın, ne de tadını tadacak cesaret!..hatta kaçacaksın bile beni görünce...çünkü korkunç çirkinleştim”
 Onca aramama rağmen yanaklarımı bulamadım!sanırım göz yaşlarımın debisine karşı koyamadan nehirlere karışıp,oradan denizlere gittiler.. met-cezir  yaratmaya...kirpiklerimi de yanlarına alarak...hepsi birer balık olmuştu kocaman; pullu, etli, kırmızı...bir dalıp bir çıkıyorlardı su yüzüne...belki  yunus olmuşlardı, belki de balina!...uyyy hamsi!.. ne habersin bakimmm!J)))
 



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ah Canım
Kesitler -7-Ekran Aşklarım (3)
Kesitler -6- Ekran Aşklarım (1)
Kıvrık Hasan
Kesitler -7-Ekran Aşklarım (2)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sinekler
Amma Uçmuşuz
İmam Olacağım
Ey Hayat
Zırlamayı Bırak
Zamana Kırıntı
Selam Efendim
Bitanemi
Dedüdü Dedüdü
Hımbıl Gençlik

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Araba [Şiir]
Bizim Otobüs [Şiir]
Masa 2 [Şiir]
Bostan [Şiir]
Pezoooo [Şiir]
Köprü [Şiir]
Tavşan [Şiir]
Ötanazi [Şiir]
Damlacıklar 4 [Şiir]
İçsel Haber [Şiir]


Tayyibe Atay kimdir?

Yeni şiirin,uzun yıllar yazmama rağmen yeni şairiyim. İnternet ortamı sayesinde okuyucu önüne çıktım henüz. Ne kadar şair olduğumun yanıtını ise okuyucuya bırakıyorum. Bayan yazarların çok az olduğu bir ülkede,duygu ve düşüncelerimi,şiirin ruhu okşayan ,elleyen tarafıyla anlatmaya çalışıyorum.

Etkilendiği Yazarlar:
Ahmet Arif,Behçet Necatigil,Nihat Behram...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.