..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Ertan Akyüz




13 Kasım 2003
Bahar Mektubu  
SON LIMAN MEKTUPLARI

Ertan Akyüz


Anne! Karamsarlığımı çok görme. Bu melankolinin yaşı şiirin yüreğime değdiği günle bir. O sarışın kadın yüreğimin duldasında Türkçe ağladı ağlayalı altı kırmızı ile çizili cümleler yazıyorum.


:CJDI:






Anne! Bir kez daha kendimle konuşmadıklarımı gönderiyorum sana. Bahar geldi; bu kez ertelemeyeceğim seni... Ama beş bahardır ağrıyan ve gitgide çoğalan özlemim yere göğe sığmıyor. İçimde kırmızı-beyaz hasret tortulaştı. Nerde birisi memleketinden bahsetse, yolculukların sözünü etse sağır ediyorum kulaklarımı. Bahar geldi; bu kez ertelemeyeceğim seni. Baştan aşağı acıya kesmiş‚ ’gel’ deyişin ne çok kanattı beni. Ben gelmek istemedim mi sanıyorsun? Benim trenlerim hep kendime gitti ya da sınırı geçmeden raydan çıktı. İçimde kaç uçağın enkazı var bir bilsen. Anne! Bana beton bir gelecek hazırlanmış bu şehirde niye, kimi bekliyorum?

Dün ikinci cemre düştü. Hiçliğin kıyısında öfkemden kanımı akıttım sulara. Bulutların ayininde inadına yağmur yağdı. Hüznün imecesinde tüm mevsimler yüzünü karartıp sevincimi incittiler. Durmadan kötü haberler aldığım, hiçbir selamın ulaşmayacağı bu kuytulukta beni hâlâ sevenler nasıl bulacak? Sanki her şehir sağır sessizliğinde işkenceye hazır... Anne ben nerelere gideyim?...

Anne! Karamsarlığımı çok görme. Bu melankolinin yaşı şiirin yüreğime değdiği günle bir. O sarışın kadın yüreğimin duldasında Türkçe ağladı ağlayalı altı kırmızı ile çizili cümleler yazıyorum. Hem doğa sellerle, depremlerle intikam alırken, insan kardeşlerime bombalar atılırken ve ben seni her bahar ertelerken nasıl söz ederim mutluluktan?... Büyüdüm ama bazen savunmasız bir çocuk gibi kalıyorum zor günlerin ortasında. Hayatın her halini gördüm, beni hiçbir şey hayrete düşüremez sanıyordum. Demek ki daha çok yanılacağım anne...

Anne! Kaç kez uyardım, kaç kez yargıladım kendimi. Pes etmeme yakın nasihatlerini hatırladım. Baba ocağından armağan sabırlı ve vakur bir direnişe tutundum hep. Hem ben sürekli böyle değilim. Aklımın uzun koridorlarında karamsarlık dolaşmıyor her zaman. Halime şükredip elimdeki tüm güzellikleri paylaşıyorum. Beni kırdıkları yerde benden dökülen harflerden yeni hayatlar yaratıyorum. Hem en büyük olumluluk hâlâ yaşamak değil mi anne?...

Anne sevincin en ince noktasına değe değe; onca olumsuzluğumu ve kıştan kalma yenilgilerimi kıra kıra bahar geldi. Bir gece yüzüme ay ışığı değdi ve kefenimi yırtıp sabaha tükenmeyen ve hiç incitilmeyen sevmeler taşırken buldum kendimi. Bir kadının yüreğinde unuttuğum sevme yetisini yıllar sonra ansızın geri aldım. Hiçbir şey için geç değil anladım. Bu kez ertelemeyeceğim seni. Hiç duymadığın türküler, çığlık değmemiş şiirler getireceğim sana. Beş bahardır biriken gülüşlerimle boyayacağım ağladığın esmer günleri. Bir seansta geçecek acıların. Gölgedeki güllerin büyüyecek anne. Bu kez ertelemeyeceğim seni. Altından müjdelerle koşacağım sana. Çocukların diline düşmemek ve aksayan yanlarımdan sana suç aratmamak için en sakat yerlerimden başladım kendimi onarmaya. Uzak giyinmiş bakışlarımda binlerce umutla geleceğim.

 

Bekle anne...


Ertan Akyüz



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yağmalanmış Öykü

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fotoğraf Arkası Yazıları
Senin Doğumun Anlamlı Bir Çoğalıştır Hayata
Her İtiraf Bir Ayrılık

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Veda Şiirleri - I [Şiir]
Yarından Sonra [Şiir]
Veda Şıırlerı (2) [Şiir]
Haziran [Şiir]
Metamorfoz [Şiir]
Burası Başka Bir Dünya [Şiir]
Rüzgar [Şiir]
Ben Işıkları Sönük Bir Evin Kapısını Hiç Açmadım Ki!.. [Şiir]
Metro Baladı [Şiir]
Savruk ve Melankolik [Şiir]


Ertan Akyüz kimdir?

Kim baksa uzaklasip giden. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes gibi ve çok başka


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ertan Akyüz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.