..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > Ertan Akyüz




5 Kasım 2003
Senin Doğumun Anlamlı Bir Çoğalıştır Hayata  
DERE SOKAKTAKİ MEÇHUL ADAMIN NOTLARI

Ertan Akyüz


Ömrünün yeni yaşı hoş gelmiş... İyi ki doğdun sen...


:CDEB:














Bugün doğum günün, iyi ki doğdun sen... Bugün gençliğinin yaşı artar, güzelleşirsin. Sen doğdun diye kış erken çekilir bu çok uzak gurbetten. Ve bulutlar bugün yeni bir ağlayışa toplanmaz. Bilir ılıyan rüzgâr, gülümseyen güneş beyaz yüreğinin şenleneceğini. Ortalık toplanır, yangın şiirleri hayatın çekmesine kalkar. Bugün orta halli bir şair kendini bir şiire asmaz. Hüznün ayininde şarkılar seni yormaz. Olumsuz neyin varsa gönüllü alacak birileri vardır bugün. Bugün sesinin titreyişinden tutacak, yalnızlığını bölecek birileri vardır...

Senin doğumun anlamlı bir çoğalıştır hayata... İyi ki doğdun sen... Sana sözsel evrenimden yazıp gönderdiğim sevgi kelimelerinden başka verebileceğim bir hediye yok. Amacım seni söz olarak bırakmak değil. Apansız gelecek bir geleceğin kucağında beraber büyümeye üç dilek hakkımı kullanacağım. Kelimelerle oynarken anadilim beni keşfedilmemiş bir sahile attı yine. Farzet ki bir martının kanadında gönderiyorum sana bu satırları. Amacım seni bir düş olarak bırakmak ta değil ama imkanlar doğrultusunda uzaktan uzağa, gurbetin bir ucundan bakıyorum sana. Hem sen komşu kızı değilsin ki bir koşu iyi dilekler dileyeyim, güller getireyim, yeni yaşının kapısından seninle gireyim... Senin doğumun anlamlı bir çoğalıştır hayata...

Ömrünün yeni yaşı hoş gelmiş... İyi ki doğdun sen... Yaşadığın günler çoğalır, yenilenirsin. Günlerin erken yapraklanır. Mart süprizlerinden vazgeçer, bahar çağırır. Bilir kuş sesinde sabah seni. İnce, alımlı bir esmer gibi gelir akşamların. Ay kararmaz, yıldızlar saklanmaz. Düşüncelerinin duldasında saklayan birileri vardır seni bugün. Bugün şaşkınlık sözlerini yüreklerinde taşıyan, seni kutsayan birileri vardır.

Bugün doğum günün... İyi ki doğdun sen... Büyüyorsun kimse farketmiyor. Böylesi daha güzel!... Günlerinin rengi değişiyor. Griler, baskın sarılar bugün yeşile ve maviye dönüşüyor. Şehrin sessiz, sokakların huzurlu. Bilir ağaçlar, kuşlar, çiçekler ve böcekler seni. Tabiat ana bozmaz eşsiz görüntünü. Bilir o da yüreğinin kabarıp şiirler sunacağını insanlara. Mevsimler dua tutmadığında, söz çözüldüğünde; bilmediklerini toplayan, düren ve saklayan birileri vardır. Bugün senin ışık olduğunu bile bile, yılmadan tutmayı deneyecek, mucizeler yaratmak isteyecek birileri vardır.

Senin doğumun sonsuz bir güzelliktir... İyi ki doğdun sen... Tanrı sana güzel bir ömür versin, seni sevdiklerine bağışlasın. İnşallah hiç üzülmezsin, hiç ağlamazsın. Hayatın neresinde olursak olalım, istemediğimiz yaşanmışlıkları eledikten sonra da kocaman kocaman sevinçler kalmıyor mu geriye? Yaşamak değil mi bir kedi gibi her seferinde dört ayak üstüne düştüğümüz. Her şeyin inadına, her şeye rağmen sıkı sıkı tutunduğumuz?... Bak bana! Ne zaman yeni yaşıma girsem yangınlardan geliyorum. Kavruk tenimde diş izleri. Ben kendime kötülük etmenin ustası zor kurtarıyorum her Ocak gençliğimi. Gör işte! Senden herkese artan sevinçler var. Son günlerde en büyük dinlencem seni anlatmak. Senin doğumun bana da mutluluk. İyi ki doğdun sen...

Kendi yağında kavrulurken tadını kaçıran birşeyler olmasın. Hayat sana kötü davranmasın...


Ertan Akyüz

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Tebrik Ederim
Gönderen: Tülay Esat / , Almanya
25 Eylül 2017
En değerlilerimize armağan edebileceğimiz çok güzel bir yazı. Mükemmel bir kurgu tebrik ediyorum.

:: İlk Yorumum...
Gönderen: Umut KARAHAN / Diyarbakır/Türkiye
17 Ocak 2007
Üstad gerçekten güzel bir yazı kaleme almışsınız. 29 Mayısta yüreğimi verdiğim insanın doğum günü keşke diye geçirdim içimden keşke ben böyle bir yazıyı sizden önce kaleme alsaydım diye ama yapamadım. Başarılarınız devamını diliyorum. Özgür we Mutlu Yarınlar Dileğimle...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Her İtiraf Bir Ayrılık

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fotoğraf Arkası Yazıları
Bahar Mektubu
Yağmalanmış Öykü

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Veda Şiirleri - I [Şiir]
Yarından Sonra [Şiir]
Veda Şıırlerı (2) [Şiir]
Haziran [Şiir]
Metamorfoz [Şiir]
Burası Başka Bir Dünya [Şiir]
Rüzgar [Şiir]
Ben Işıkları Sönük Bir Evin Kapısını Hiç Açmadım Ki!.. [Şiir]
Metro Baladı [Şiir]
Savruk ve Melankolik [Şiir]


Ertan Akyüz kimdir?

Kim baksa uzaklasip giden. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Herkes gibi ve çok başka


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ertan Akyüz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.