..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ağlamak da bir zevktir. -Ovidius
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > TURGUT ÇAKAR




20 Ekim 2003
Kaybettiklerimizin Yerine de Sevinebilmek  
TURGUT ÇAKAR
Mavi bir yosun kokusunu taşıyor burnuma körfezden havalanan bir martının çığlığı...


:BHCE:
Kaybettiklerimizin Yerine de Sevinebilmek...

 

Hepimizin malumu...1999 depreminde İzmit asrın felaketini yaşadı.Fiziksel olarak yıkılmasının yanı sıra, binlerce can yitirdi bir anda.Fay kırığı toprağın değil,yüreklerimizin, ruhlarımızın derinliklerinde bıraktı en silinmez izleri.

Oysa kaybettiklerimizle birlikte yaşıyorduk bu kentte.Ortak mekanlarda asla unutmayacağımız öyle çok anımız var ki içimizde saklı tuttuğumuz.

Belki sırf bu nedenle, bazı mekanlarımızın çürüyüp yok olmasına katlanamıyor ve tarifsiz bir öfkeyle tepki veriyoruz.

Bir gar binamız var(dı) sözgelişi. Hani ülkemizin pek çok yerinde olan ve tasarımı birbirine benzeyen o klasik binalardan.Buna rağmen,resmini nerde görürsem göreyim -İşte İzmit ! dedirtirdi.

Ve nedense "asil bir hayat sürüp,güzel yaşlanmış" ay yüzlü bir kadın silueti yaratırdı düşlemimde.

Yanına yenisi yapılınca unutuldu bir anda.Terk edildi,sokağa bırakıldı sanki.Hızla yıpranıp,viraneye dönen görüntüsü içimizi bir başka acıttı.

Ama sessizce seyretmedi bu kent onu.Yeniden istedi ! Herkes çok iyi biliyordu ki, o bina bizim ortaklaşa geçmişimizin en güzel fotoğraflarından biriydi.

Aldığımız son haberler yüreğimize gerçekten su serpti.

Kocaeli Valiliği türlü olanaksızlıklara rağmen onu yeniden bu kent insanıyla buluşturmaya karar verdi.Bu kez, "uzayıp giden tren yollarının" ötesinde birtakım özelliklerle de donatılarak restore edilecek.Sanat olacak içinde,yaşama alanları olacak,müzeler olacak...Uygulamada son anda bazı (öngörülemeyen) olumsuzluklar çıkmazsa kısa sürede bitirilecek proje.

Bitmiş halini düşünüyorum da,yüreğimde bir başka ilim başlıyor aniden.Tebessümlerim çiçeğe duruyor.Mavi bir yosun kokusunu taşıyor burnuma körfezden havalanan bir martının çığlığı.

Ne tren gürültüleri,ne insanların bir yere yetişme telaşlarındaki kaotik görüntüler rahatsızlık vermiyor artık.İçimde bir tomurcuk patlıyor umut renginde.Deniz kenarında bir banka oturup saatlerce keyfini çıkarmak istiyorum güz güneşinin.

Ve İzmit'i ne kadar çok sevdiğimi bir kez daha hissediyorum iliklerime kadar...Katlamalı bir sevinci yaşıyorum.Çünkü bu kentte korunan,yaşatılan her güzellik için "kaybettiklerimizin yerine de" sevinmek mecburiyetimiz var bizim.

Sadece, -neden? diye sızlanmanın yaşamı derinleştirip anlamlı kılmadığını görmenin vakti geldi de geçiyor.Neden olmasın ? diye haykırmanın mevsimi artık.

Haydi birlikte soralım ve önce kendimiz yanıt verelim...

Neden olmasın?

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Avrupa kenti İzmit
Gönderen: Kenan Özön / kocaeli
1 Aralık 2003
Bir başbakanımızın otuz yıllık projesiydi köy-kentler, malesef otuz yıllık tanıklığımızda köyler kent olamadı ama muhteşem kent-köylerimiz var bir taneside içinde yaşadığımız İzmit. Evet avrupa kenti İzmit diyor eleştiriyoruz peki bu kentte yaşayanların hiç mi sorumluluğu yok. Hangi etkinlikteyiz, hangi alanda katkı koyuyoruz ve nasıl sahip çıkıyoruz acaba?. Şiirlerinizi ilgiyle yakından takip ediyorum, ortak paydamız olan Şehrimize yazılarınızla sahip çıkmanız beni son derece mutlu etti.Söz konusu müze ve kültür evinde sizin şiir dinletilerinizi düşündüm bir an, bu bile yaşarken farkında olmak adına bir ışık, takip ediliyorsunuz, ışığınızla tüm kenti aydınlatmanız dileğiyle,Saygılar selamlar olsun.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kent ve Yaşam Üzerine Yazılar
Siyah Beyaz Bir Aşk Hikayesi
Daha Ne Kadar Sürecek Bu Oyun?
Hangisi Olacağız?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Yalan! [Şiir]
Ne Geceydi Be! [Şiir]
Ölüm Öldürmeyecek Bendeki Seni [Şiir]
Canımın Saklısı [Şiir]
Yağmurun Gözleri [Şiir]
Gittiğin Güne Dair [Şiir]
Seni Sevmek [Şiir]
Uslanmayana [Şiir]
Ben Yaktım Tüm Denizleri [Şiir]
Tarifsiz Karanlığın Şiiri [Şiir]


TURGUT ÇAKAR kimdir?

İki satırda ne anlatmak,ne de anlamak olanağı olmadığından insanı,özgeçmişere ait çabalar hep "sığ" gelmiştir bana. Tanımanın,sevmenin anlamakla başlayan dinamik bir süreç olduğuna inanıyorum. Bu nedenle paylaştıklarımda neyi ne düzeyde anlatabilmiş ve siz nasıl algılamışsanız ben O'yum. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Her kim ki söylediklerini yürek imbiğinden geçirir,USTAM odur benim.İyi ki varolmuş böylesi sıcacık derinlikler.İsimlerini saymaya kalksam anımsayamadıklarıma haksızlık olur.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © TURGUT ÇAKAR, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.