Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere |
|
||||||||||
|
Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Keyfinden zevklenir, çığırır türkü Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Aslâ bakmaz, yanlış yöne gözleri Kaldırır, söyleyin kalkmaz sözleri İncinse incitmez, üzmez sizleri Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Zamanlı, zamansız verin yemini Islık çalıp tamam edin demini Elden bırakmayın bir an gemini Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Ses etmez, şikayet etmez hâlinden Bir isyan, bir çığlık çıkmaz dilinden Götürün her yere tutun elinden Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Aş verin, taş verin etmez itiraz Öldürün, gebertin bağlamaz garaz Kör közü, kulağı sağır bir ahraz Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Katledin, gasp edin başa eğer, pusar Suçlu, suçsuz vurun, konuşmaz, susar Ne kızar, kimseye ne surat asar Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Saygılı, üstelik uysal mı, uysal Görevini bilir dâima kutsal Gider her tarafa, yükünü vur sal Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Ne Eşek, ne Katır ne At’a benzer! Ne ekin, ne yonca, ne ota benzer! Ölü gibi, kutsal bir puta benzer! Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!? Savaşta can verir, barışta vergi!? Yasa onun için, onadır yargı!? Vatan için, olur her zaman sergi!? Bu hamal, o hamal; yok bir benzeri!?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kadir KARAMAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |