Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann |
|
||||||||||
|
Hava guzel olmasina karsin,usume karakterlerine girip koltugun balkona bakan kosesinde,uzerimde pijama,karsidaki yapay gole bakarak Istanbul send- romlari yasiyorum.Hatta ayaklarimda zebra coraplarim var.Nedense? Bu havalar cok bozdu beni..Gonlum iyiden iyiye Istan- bul'a kaymakta..Sanirim hafifmesrepligim tutmus olmali..Gozumun kiyisinda Istanbul...Sirket-i Hayriyye- de bir sicak sokak simiti ile kirmizi beyaz damali por- selen cay tabagina kurulmus bir sicak cay...Puslu bogaz..Simit kapmaya calisan oyuncu martilar... Aklimda sevgilinin neredelik boyutu soru isareti.. Nukleer yasayan bu ulkede yapay gollerde,ucan kaz- lar seyredilerek nasil ozlenirse Istanbul,benbir gom- lek fazladan ozluyorum iste..Burada sincaplari elinle besleyebilsende,ben islaha muhtac sokak kopekle- mize bile raziyim.Ustelik onlar mutevazi davranip Cicek pasajindaki Sampiyon'dan alinma kokorec artigi-na bile hayir demezken,buradakiler boyle seyleride bilmiyor.Yani butunsel olamiyorsun sincapla,kedi,ko- le..Yirmidort saat yasayan bu sehirde,benim herhangi bir katkim yok gezme ve eglence mevzuularina..Zira eglenmeyi bilmiyor buradaki insanlar..Nerde bizim Beyoglun'da "hobadey"'le baslayan turkulu barlarimiz Nerde pasajda akordion esliginde huzunlenen aksam- larimiz..Su gunlerde burada Hasan Mutlucan bile ozle- yebiliyor insan.. Hani hep ihtilaller gece yapilirdida,sabaha Canakkale Icinde turkusuyle uyanirdik radyolardan...Ben o zamanlar cocuktum ve Hasan Mutlucan'i kadrolu ihtilal turkucusu olarak dusunurdum.Sesinin cok yanik oldugunuda dusundugum olmamistir dersem yalan olur. Sonra Gulhane Senlikleri vardi.Gulhanemiz vardi o zamanlar..Senlikler yapilirdi.Ben bogazima cok dus- kun oldugum icin genellikle gozleme ve tatli standlari daha cok ilgimi cekerdi.Bazen eve yalan soyleyerek sevgilisiyle bulusmaya gelmis kizlara ,sevgilisiyle oturdugu merdivenlerin hayattaki en guzel yer geldigi-ni dusunurdum.Gerci sevgilisinin tirnaklarinin ici kirli olurdu ama onemli degildi zaten kizinda ayakkabilari komsu kizdan emanet alinma oldugu icin biraz buyuk olurdu.Bu insanlarin sokakta ayak ustu seks yaptigi ulkede insan bakireligi ve "aloooo ailevar" yasaklarini ozluyor.Cocuklarin bilgisayarla buyuyup, uzay savasla- rina bir klavye uzakliginda oldugu bu yerde,ben birde eski cocuk filmlerimizi ozluyorum,siyah beyaz...Pazar gunleri heidi,donald amca ,voltron'larimiz vardi bizim! Genellikle yere yuzukoyun yatip seyrettigimiz .. Anneannemin beyaz peynirli domatesli sandviclerini isirirken,domatesin cekirdekli kismindan sular dam- lardi uzerime..Ya o zamanlar domatesler suluydu,yada benim agiz olculerim garipti bilmiyorum. Bahce sine- malarinda cekirdek citlerdik,sandalyeler kicimizi acitirdida ses cikarmazdik.Simdi DVD'lerimiz var dijital Ama Belgin Doruk ve Zeki Muren maalesef yok artik.. Neylersin... Vay be!Bu havada dolgu disin dusmesi bana neler cagristirdi..Demek parmagim kopsa yada gozum ciksaydi,kimbilir neler yazacaktim? Belki Sarachane'deki kemerlerin kullanilma nedenleri yada ucak kanatlarina neden alkol basildigi,veya Beyoglunun arka sokaklarini.. Her ne olursa olsun,ne kadar kirletilmis olsada orada yasadiginiz icin cok sanslisiniz. Benim sarilipta guc alacagim Turk bayragindan baska hicbirseyim yok cunku.. Belki sizin de dolgu disiniz birgun duser kimbilir?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Deniz Güney 2, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |