Herkesin evinde oturup yorgunluğunun son demlerini atmaya çalıştığı bir pazar gününün prime-time saatleri içerisinde, televizyon ekranlarının alt kısmından akmaya başlayan yazılarla beklenen savaş nihayet başladı. 11 Eylül'de ABD'ne karşı gerçekleştirilen terör eyleminin ardından atılmaya başlanan savaş çığlıkları sonunda meyvasını verdi ve süper güç baskıdan bunalarak ilk füzelerini Afganistan semalarına gönderdi.
Aklımıza "Peki şimdi ne olacak?" sorusu takılıyor. NATO'nun 5. maddeyi yürürlüğe sokmasıyla, ABD'yle birlikte, diğer NATO ülkelerinin olduğu gibi, Türkiye'de savaşın tarafı oldu. Kuzey Atlantik Paktı'nın müslüman nüfus oranı en yüksek ülkesi olan Türkiye, Usame Bin Ladin'in "Bu, müslümanlara karşı açılmış bir savaştır" telkinleri sonucu, henüz ufukta görünmese de, İslam dünyasına karşı bir cephede yer almış oldu. Bütün bu gelişmeler, yakın bir zamanda yapılacak olan İslam Konferansı'nı çok önemli bir hale getirdi. Eğer Taliban ve Bin Ladin'in kışkırtmaları, diğer İslam devletlerini ABD'den desteklerini çekmeye yöneltirse, Türkiye ne yapacak. Bu konu önümüzdeki günlerde çok tartışılacak. Savaş, özellikle Irak ya da henüz adı fazla ortalıkta dolaşmayan Suriye, Libya hatta İran gibi ülkelere de sıçrarsa gerçekten çok zor durumda kalacağız. Ekonomik krize bir de din krizi eklenecek. Asıl o zaman laik miyiz, yoksa bir İslam devleti miyiz göreceğiz.