..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin ölçüsü ölçüsüz sevmektir. -Spinoza
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > nurtaç yılmaz




9 Mart 2003
yaşam ırmağım; tatlı, şirin, inceden..  
nurtaç yılmaz
her ırmak bir deniz olmak ümidiyle akar durur hiç durmadan, duraksamadan. Sense kocaman ümit ve deniz nedir bilmedin hiç, küçük bir ırmak için deniz olduğunu da!..


:AHAB:
17/12/2001
yine tek başına ANKARA; ve Şeb-i Arus heyecanı yüreğimde...
Yaşam bugün kapılarımı alacakaranlıkta çaldı. Bu kez çalar saatle değil ezan sesleriyle, her zamankinden daha heyecanlı ve daha ümitle! Kapıdan önce pencerelerimi açtım, yaşamı ezan sesleriyle duyumsamaya çalıştım. Olmadı! Kokladım her yeri, hala kapılarım kapalı. İnanamadım! Yaşam bal gibi toprak kokuyordu. Özüm toprak olunca dayanamadım açtım kapılarımı. Oda ne? Sağanak yağmur var; gri değil hiçbir yer, mavi şimdi heryer ve hala yağmur var. Şaşkınım!...
     Yaşam bugün kapıma yine ırmak olup gelmiş; kucağında yağmurlar, gökler bu seferlik mavi. Özümde suda olunca dayanamadım, girdim yaşamın sularına. Yaşam olup deli deli aktım. Her şeyi göze aldım yine. Belki kafamı kayalara çarpacaktım ve benim yüreğim acıyıcaktı nihayetinde dostların düşman olması acı verir insan yüreğine . Belki yine girdaplara girecek ne olduğumu bilmeden boğulacaktım, seni düşünürken. Sonra senin beni anlamamana üzülecek, göz yaşlarımı tutamayacaktım ve yaşam ırmağım tuzlu, bulanık daha deli akacaktı. Ben kendimi dahi unutup küsecektim herşeye; her sabah kapımı çalan yaşama bile hem de her sabah seni daha çok seveceğimi bile bile!
     Bugün yaşamla gezinirken amaçsız, başıboş neye ümitlendiğimizi bilmeden ama ümitle şunu farkettik: sevgi yalnızca aynı çatı altında yaşamakla paylaşılmazdı ve illa ki aynı çatı altında sevgili olunmazdı, benim deli dolu akan yaşam ırmağımda! Senin ırmağında bunun böyle olmadığını hatta senin yaşamının ırmak olmadığını biliyorum. Nereden mi?
Çünkü her ırmak bir deniz olmak ümidiyle akar durur hiç durmadan, duraksamadan. Sense kocaman ümit ve deniz nedir bilmedin hiç, küçük bir ırmak için deniz olduğunu da!..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ölmeee Vedat Bey Ne Oluuuur….
Neden postacılar akşam çalışmaz ki?..
Pir’ imin gölgesinde; KONYA

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sadece Merhaba Demek İstedim...
Seni düşünürken uyuya kalmışım, tutulmuş her tarafım; sana!
Kavuşmak Değildi Hayalim Karşılaşmaktı Sadece…
mor kanatlı kelebektin...
adsız zamanlar ve kayıp kahramanları düşümde
Aynı şehirde, yine senden uzakta, yine sensiz;
günahlarıma af arıyorum vergilerim ceza almakta...
Mevlevi Soluk
gece yolculuklarım, düşlerimle eski şehirlere
sana... sonkez

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ebedi gönül dost’uma; [Şiir]


nurtaç yılmaz kimdir?

Çeyrek asırlık ömrümün kısmen özeti; Dönüşü yok yaşamın, kaçışı da. Her şeyde olduğu gibi küçük hileleri var sadece. Yarından kaçmak için bugününü boş bırakmamalısın, bugüne yarını yaşarken geçmiş dense de yarınının yarını şimdilik zaten boş, belki de hiç yok, unutma! “Yaşam üç gün dört gün bile değil” zikrin olsun her kötülükle karşılaştığında ve kötülük yapmak istediğinde. Dünyaya tek geldim, tek yaşıyorum, tek ölücem ve her daim dost’um, vekilim Allah-u Teala’dır demeyi ihmal etme, terk edildiğinde. Yaşadıklarını yazarken de kurşunkalemle yaz ki yaşanılanları silemezsin ama yazdıklarını silmek rahatlatır seni, denemelisin. Hedefin; gökyüzüne son kez baktığında maviyi, yaşamına baktığında sadece iyilik ve hüzünlü de olsa mutlu yüzler görmek olsun. Bir daha severken de bekleme sakın, yaşamı zevkli kılacak son şansın belki. Gökten melekler damla damla inerken, otobüs kuyruğunda üşümüş ellerini yüreğinle ısıtmak en güzel bir önceki günün olsun hem de her gün.

Etkilendiği Yazarlar:
mevlana..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © nurtaç yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.