..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"Usun ve deneyimin aksaçlılarınki gibi, ama yüreğin masum çocuklarınki gibi olsun." -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Bireysel > YILDIZ AKA




8 Haziran 2022
Fırtına  
YILDIZ AKA
Ben sana hayatı üstünde hiç et diye değil, içinde var et diye verdim. Kaldır şu koca kıçını, dik başını yukarı da yürü! Evde yaşam bekleyenler var.


:AJBF:
Yağmur damlaları geçmişi iğne iğne, gözüme gözüme sokmak niyetindeydi. Rüzgarın da gizli bir amacı vardı. Olabildiğince sert tokatlamak istiyordu yanaklarımı. Sağımdan solumdan itekleyerek yandaki ağaçlara savurmak, yokuş aşağı yuvarlamak istiyordu. Tozuyla toprağıyla ağzıma, gözüme doluyor, zerre zerre kanıma karışıyor, kalbimde temizlenip bütün vücudumda yer ediniyordu. Uğultular kulaklarımda, sıkıcı bir öğretmenin amacına hizmet etmeyen aşağılama kelimeleri olmuş, boğucu bir hisle beynime doluyordu.

- Boşşşş...
- Hışşş
- Yooo
- Yalnızzzz
- Sesssizzz
- Kimsesizzz
- Yerssssizzz
- Kışşşş
- Koşşşş

Şemsiyeyi açmaya izin vermedi rüzgar. Israr edersem beni yanında başka diyarlara sürükleyecekti. Bırakmayayım şemsiyenin ucunu, uçursun götürsündü yanında beni.

Bıraktım şemsiyenin ucunu, zaten hiç sevmemiştim uzun burnunu. Tek başına hangi cehenneme gitmek isyorsa gitsin Allah'ın cezası. Bıraktım kendimi, dövsündü rüzgar, kovalarla boşalsın üstüme ceza gibi sular.

Şemsiyeden sonra yıllardır omzumda taşıdığım, aptal çantayı da bırakmak geldi içimden. Ne vardı ki zaten içinde. Bana üç kuruş değer biçenin hesabıma yatırdığı üç kuruş. Limiti dolmak üzere olan bir iki kredi kartı. Sırtımdaki nedensiz ağrılar, bacaklarımdaki uyuşmalar, boynumdaki tutulmalar için kutu kutu ilaçlar.

Bu rüzgar bana gelmişti, sırtlandığım ne varsa alacaktı üstümden. Tozuyla toprağıyla hayat olup içime dolacak, yükümü alıp üstümden kova kova dökülen saf suyla yıkayacaktı beni. Açtım kollarımı, aldı çantayı ve paltoyu rüzgar.

Sen yaşama kendi iradenle mi geldin de, benim sana verdiğim değeri alıp başkalarına verdin. Yeter artık küçük hanım hayatı sana ben verdim, ona iyi bak, içinde büyüt, güzelleştir, senden sonrakini sana emanet ettiğimde de ona ver diye.

Ben sana hayatı üstünde hiç et diye değil, içinde var et diye verdim. Kaldır şu koca kıçını, dik başını yukarı da yürü! Evde yaşam bekleyenler var.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın bireysel kümesinde bulunan diğer yazıları...
Azurit Yolu
Büyümek

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Naturel
Bir Robotun Güncesi
Yeni Gün

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İbrahim [Şiir]
Aydan [Şiir]
Lgs - Liselere Geçiş Saçmalığı [İnceleme]


YILDIZ AKA kimdir?

İnsanı ve hayatı aşağıdaki yöntemleri kullanarak öğrenme çabası, bir çeşit ders çalışma. . . Kalemle vurgulama tekniği Anahtar kelime tekniği Özet çıkarma tekniği Zihinsel şema tekniği Pratiğe dökme tekniği Aralıklı çalışma tekniği

Etkilendiği Yazarlar:
Franz Kafka, Fyodor Dostoyevski, Harper Lee, Lev Tolstoy, İvan Gonçarov, Sabahattin Ali, Oğuz Atay


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © YILDIZ AKA , 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.