..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Tarih, hiçbir zaman orada bulunmamış kişiler tarafından anlatılan hiçbir zaman olmamış olaylarla dolu bir yalan. -Santayana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Kamil Erbil




17 Mayıs 2022
Otur... Sıfır...  
Kamil Erbil
Hayatta önümüze çıkan engellere rağmen başarılı olabiliyoruz.


:GFF:
Servis teki işim bittiğinden yemekhaneye inmek için asansör e doğru yürüyordum ki ,
Hocam !..
Dönüp baktığımda baş asistanımdı. Yanında biri bayan biri erkek iki kişi vardı. Hocam sizi sordular... İşimiz çok önemli diye ısrar edince yemekhaneye indiğinizi servis ten öğrendim aldım geldim.
Dönüp iyice baktığımda gelenlerden bayan olanı yıllar önce İnegöl lisesinde üç yıl aynı sınıfta okuduğumuz birine çok benziyordu.
Buyurun...
Kenan bey nasılsın ?
Cemile?..
Tanıdın demek. Bu beyde eşim Kemal...
Nasılsınız?
Teşekkürler. Sizi sormalı ?
Sağolun. Çok teşekkür ederim iyiyim. Ben yemek salonuna gidiyorum buyurun sizde misafirim olun.. Hep birlikte yemek salonunda yemeklerimizi alıp uygun bir masaya oturup,hem sohbet ediyor hem yemeklerimizi yiyorduk.
Eeee... Cemile hanım, neyle meşgulsun?
Şu anda bir ilçede kaymakamım...
Çok güzel çok sevindim. Belliydi buralara geleceğin. Tebrik ederim. Bir ara İstanbul'da okurken karşılaşmıştık,siyasal da okuyorum demiştin. Beyefendi ?
Avukat!..
Oh.. maşallah Tanıştığımıza çok sevindim. Kaymakam hanımla kardeş gibiydik..
Ya sen Kenan bey ?
Ben İstanbul Tıp fakültesini bitirdim.
Evet.. Senin Şu anda bu fakültede Göğüs, Kalp ,Damar Cerrahi sinde Doçent doktor olduğunu öğrendik Tebrikler...Sende Çok hırslıydın... Çok sevindim,çok tebrik ederim.
Çok naziksiniz. Çok teşekkür ederim. Sizi buralara getiren nedir?
Benim emekli öğretmen ve yalnız yaşayan teyzem var. Yapılan araştırmalar sonucu dört damarının yüzde 85 tıkalı olduğu tespit edildi. Buraya sevk edilince de sizi bir arayayım dedim.
İstersen kendi aramızda da olsa,beyefendi uygun görürse sizli bizli konuşmayalım,ne dersiniz?
Rica ederim hocam ne demek?
Dün öğleden sonra bizim bölüme yatırılan bayan hastamı yoksa?
Evet hocam o... Orada servis hemşiresi ile konuşurken sizden bahsetti . Bu, bizim Kenan olmalı dedim ve sizi buldum..
İyi olmuş.. Sevindim. Dosyasına baktım. Bir takım tahlilleri n yapılmasını istedim. Şimdiden söyleyeyim ameliyat yapmamız şart gibi görünüyor.
Artık top sende Kenan hocam.. Sizi gördüğüme çok sevindim. Kalkalım mı? Polikinlik yapmam lazım da..
Tamam hocam.. Biz sizi fazla meşgul etmeyelim.
Ne demek kaymakam hanım ne demek? Artık sık görüşeceğiz demektir. Buyurun bu benim kartım.
Bu da benim kartım Kenan hocam... Hayırlı mesailer kolay gelsin.
Çok teşekkür ederim kaymakam hanım. Size de iyi günler...

Günaydın hocam!
Günaydın !...
Bu sabah nasılız?
Elhamdülillah !... İyi... İyi...
Dosyanı inceledim.sizinde bildiğiniz gibi maalsef birkaç damarlarınız %80kapalı. Biliyorum... Birkaç tetkik daha yapalım ondan sonra daha sağlıklı bir karar verelim.
Artık karar sizin Kenan hocam.
Yeğeninizle liseden tanışıyoruz. Üç yıl aynı sınıfta okuduk. Birlikte mezun olduk. Maşallah kaymakam olmuş.
Evet hocam bütün bunları bana anlattı.
Kenan hocam size bir şey sorabilir miyim ?
Buyur hocam !..
Sanki sizi bir yerden görmüşlüğüm var...
Bilmem!!! Olabilir de ama ben sanmıyorum. Siz İnegöl de lisede görev yaptınız mı,?
Hayır… Bursa Erkek lisesi nde görev yaptım ve oradan emekli oldum.
İnsan insan bezer hocam. Benzetmişinizdir..
Öyle olmalı... Ama ben hafızama güvenirim. Bu güne kadar beni hiç yanıltmadı. Belki de yaşlılıktan hafızam bana oyun oynuyor..
Hocam siz yatın dinlenin. Ben yine geleceğim..Hayırlı günler...
Odadan çıktım.. Zamanım polikinlik, ameliyathane, servisler arasında geçïyor. Genelde doktorlar oldukça sosyal insanlardır. Tüm bu yorgunlukların ardından; ya resim yaparız,ya klasik Batı müziği dinleriz, yada müzikle uğraşırız . Bende boş zamanlarımda bir şeyler karalamaya çalışıyorum. Yaşadığım veya yaşanmış gerçek olaylardan yola çıkarak kısa ve uzun hikayeler yazıyorum. Daha doğrusu yazmaya çalışıyorum. Bununla birlikte çok yorgun olursam keman çalarak rahatlamaya çalışıyorum. İyi geliyor.. Beni rahatlatıyor. Bazende arabama atlayıp tabiata atarım kendimi.. Galiba tüm bu uğraşlardan dolayı evlenmeye fırsat bulamadım. Şu anda çıktığım biri var. Niyetimiz ciddi. Kendisi benim gibi doktor. KBB uzmanı... Nasip olursa altmış yedi gün sonra inşallah evleneceğiz. Hayırlısı olsun. Galiba onu çok seviyorum. Her gün ya göreceğim yada mutlaka sesini duyacağım. O da öyle... Kendi gibi adı da MELEK...
Kenan Döndüğümde gelen Melek ti
Gel Melek..
Nereye?
İki gün sonra nasip olursa ameliyata alacağımda konuşma gidiyorum. Kaymakam hanım da orada galiba . Gel sizi tanıştırayım. Seni merak ediyordu.
Birlikte hocanın yanına gittiğimizde kaymakam hanım da oradaydı.
Hocam müstakbel eşim Dr Melek hanım.. Kendi KBB Mütehassısı dır.
Memnun oldum kızım, nasılsınız ?
Sağ olun hocam iyiyim. Sizi iyi gördüm maşallah..
Kenan hocam sağolsun.
Melek, bu hanım da kaymakam hanım. Cemile..
Nasılsınız?
Teşekkür ederim iyiyim ,siz? Teşekkür ederim bende iyiyim doktor hanım. Size galiba hocam demem gerekir di ? Nasıl uygun görürse niz öyle olsun. Sıkıntı olmaz. Kenan sizden çok bahsetmiş ti. Tanıştığımız iyi oldu. Bundan sonra da görüşelim. Kaymakam hanım
Bana sadece Cemile derseniz sevinirim.
Tamam !..
Cemile hanım. Hocam inşallah sizi büyük ihtimalle yarın sabah ameliyata almayı düşünüyoruz. Bundan Cemile hanımın da haberi var. Bunun için burada.
Kenan hocam, her şey in hayırlısı olsun. Yanlız benim beynimi hala kurcalayan bir şey var. Bunu bir türlü kafamdan atamıyorum.
Buyur hocam her şeyi sorabilirsiniz.
Kenan hocam, ben hala sizi geçmişten tanıdığımı düşünüyorum.
Hocam şu an vaktimiz var. Sizin için sakıncası yoksa anlatırsanız… Hepimiz buradayız dinleriz. Sizde hem rahatlar hemde sorunuza cevap bulmuş olursunuz.
Anlatacağım ama şu yatağın başını biraz kaldırırmısın Cemilem.,? Bir bardakta su verirsen sevinirim. Yatakta oturur vaziyete getirildi.
Buyur teyzem suyun.
Sağ ol yavrum,sağ ol..
Suyu içtikten sonra odadakilere şöyle bir göz gezdirdi ve içini kemiren kuşkuyu anlatmaya başladı.

Bursa Erkek lisesi Tarih öğretmeniyim. 10-11 İnci sınıflar sabahçı 9 uncu sınıflar öğlenciydi. Okullar yeni açılmış 9/A sınıfında dersim vardı. Son dersti. Aslında ilk gün öğretmenler ders yapmazlar sınıfla tanışıp öğrenciler den yıl boyu istediklerini söyler lerdi. Neden şu an hatırlamıyorum ama Galiba moralim çok bozuktu. Sınıfa girdim. Masama oturup not defterimi çıkardım. Rast gel bir numara seçip 1524 tahtaya dedim. Sınıfta çıt çıkmıyordu. Kendi halinde efendi bir genç şaşkın bakışlarla tahtaya çıktı. Oğlum taş devrini anlat dedim. Çocuk, hocam daha ders yapmadık ki deyince Oğlum orta okulda okudunya anlat... Çocuk bir sağa,bir sola baktı sessiz kaldı. Sinirlenmiştim. Otur.. Sıfır. ... Dedim Çocuk, yanlış olmadımı? İlk gün seftah bismillah bana otur sıfır diyorsun. Otur yerin terbiyesiz.. Yoo.. hocam biraz dinleyeceksin beni. Sonrada ben bir daha gelmemek üzere çıkıp gideceğim. Donmuş kalmıştım. Ben ne yapmıştım. Bak hocam..Benim ne anam ne babam var. Erkek kardeşimle hayata tutunmaya çalışıyoruz. Konu komşu tanıdık tanımadık bana,git sen oku deyip bir şekilde maddi manevi destek çıktılar. Siz ne yaptınız? İlk gün Sıfır vererek benim hayatımı söndürdüğünüz gibi bana güvenenlerin karşısında beni sıfırın altına düşürdünüz. Şimdi ben onların yüzüne nasıl bakarım. Bu moralle artık bu sene hiçbir şey yapamam. Memnun musunuz hocam. Velime söyleyip okuldan kaydını sildireceğim. İnşallah bu size öyle bir ders olur ki hayatının üstüne çarpı atıp uçurumdan ittiğiniz beni ömür boyu hatırlayıp vicdan azabıyla kavrulusunuz. Dedi ve. Arkadaşlar hepinize başarılar dilerim. Hoşça kalın deyip eşyalarını sırasından alıp terbiyeli efendi haliyle sınıftan çıktı. Sınıfta çıt çıkmıyordu. Beni baştan aşağıya ateş ve pişmanlık kapladı. Ertesi günü müdür bey çağırdı. Hocam hanım o öğrenciye yaptığınız etik değil. Çocuğun hayatını bitirdiniz. Kaydını okulun ilk günü sildiren ilk tanıdığım öğrenci oldu. Hiç ses çikaramadım. Odadan çıktım. Emeklliliğim gelmişti. İlk sömestirde emekli oldum. O zamandan bu güne kadar vicdan azabı çekiyorum. İşte Kenan hocam sizi o delikanlıya çok benzetmiştim. Demek ki yanılmışım kusura bakma evlat dedi.
Hasta odasında buz gibi bir hava esti. Kimse ne diyeceğini bilemiyordu
Çocuklar beni yalnız bırakırsanız sevinirim. Dedi...
Teyze o genci aradınmı?
Nasıl arayayım kızım tahsil hayatını bitirdiğim gencin karşısına çıkıp ne diyecektim?
Melek koluyla Kenan ı hafifçe dürterek göz işaretiyle hocayı gösterip hafifçe gülümsedi..
Hocam ben bu hikayeyi duymuştum.
Nasıl? O genci tanıyor musun Kenan hoca?
Öylede denebilir hocam..
Nasıl?
Çok iyi biliyorum hocam..
İyide nasıl?
Sonrasını dinlemek ister misiniz hocam?
Tabii!..
Peki o zaman ... Yalnız sizden az müsaade istiyorum. Servise kadar gitmem lazım. Kenan hoca az sonra servis hemşiresi ile döndü. Hemşire hanım
Teyzem ilaç vaktin geldi.
Elindeki şırıngadaki ilacı damar yoluna bağlı olan serumun içine yavaş yavaş ekledi
Geçmiş olsun teyzem deyip odadan çıktı.
Kenan hoca anlatacaklarından etkilenip heyecanlanmaması için seruma sakinleştirici ilave ettirmek için servise çıkmıştı.
Kenan ,sandalyesini hocanın yatağının yanına çekti. Hoca hanımın da rahatladığını görünce başladı anlatmaya...
Hepinizden tek ricam lütfen konuşmamı kesmeden sonuna kadar dinlerseniz hatırladığım kadarıyla anlatacağım.
Hocam siz o gün o talebenin tahsil hayatını bitirdiğinizde çocuk kendine güvenenleri mahcup etmiş olmaktan dolayı kahroldu. Abisine durumu anlatıp ertesi günü okul müdürünün tüm ısrarlarına rağmen okuldan kaydını sildirdi. Artık şehre de geri dönmek istemiyordu. Kısa bir süre için şehre dönüp okumak için kendine yardım edecek olanları tek tek dolaşarak olanları anlattı. Hemen hemen hepsi, olsun,gelecek seneye inşallah demelerine rağmen artık sizden yardım alamam. Sizleri tekrar düş kırıklığına uğratmak istemem. Ne yapacaksam kendim yapmalıyım. Size de bana destek olduğunuz için teşekkür ederim dedi. Abisiyle konuşup İnegöl'de yaşlı bir karı kocanın bahçedeki tek odasında cüzi bir kira ödeyerek kalmaya başladı. Anne baba tarafından uzaktan akrabalarının yardımı ile mobilya atölyelerinde çalışıyordu. Boş zamanlarında da hamallık dahil ne iş bulursa onu yapıyordu. Yemiyor içmiyor tahsili için para biriktiriyordu. Bazı geceler uyurken üzerinden farelerin geçtiğini anlayıp uyanıyordu. Yapacak bir şey yoktu. Katlanması gerekiyordu. Okullar açıldığında İnegöl lisesi ne kaydını yaptırdı. İşte burada bu zamana kadar arkadaş lıkları sürecek olan Cemile ile tanışıyorlar. Artık delikanlının Otur... Sıfır... diyen hocasına ne yapabileceğini göstermesi gerekiyordu. Hem çalışıp hem okuyarak derslerinde tek bir orta not dahi almadan iyi derece ile liseyi Cemile ile birlikte bitirdi. Yine kendi gayreti ile çalışıp Üniversite imtihanlarına girip Tıbbı kazandı. Sonuç bu hocam...
Kenan hoca yoksa sen..senin..
Evet hocam... Bursa Erkek Lisesi 9.sınıftaki otur sıfır dediğiniz 1524 no lu öğrenciniz Kenan ... O ögrenci bendim hocam yanılmadınınız. Bu gün ben Doçent doktor olduysam bu sizin bana otur sıfır dediğiniz içindir. Aslında bana sıfır vermekle siz beni öyle bir kamçıladinizki... Benim buralara gelmeme siz neden oldunuz.
Hocasının ellerini avuçlarında tutan Kenan hoca ayağa kalkıp Hocasının elini öperken hocasının gözlerinden yaşlar aktığını gördü. Bir birlerine sarıldılar. Yıllar sonra kader onları hastane odasında otur sıfır dediği öğrencisiyle,Kenan hocayla bir araya getirmişti.
Oğlum,Kenan hoca size oğlum diye bilirmiyim?
Ne demek hocam, sadece Kenan demenizde yeterli.
Beni affet oğlum..
N demek hocam aslında siz beni kamçıladınız..
Cemile yanında oturan Meleğe dönüp
Sen bunları biliyormuydun ?dedi
Melek sadece İçten bir sevgiyle Cemile ye sarıldı.
Hocam müsaade ederseniz Kenan oğlunuzsa bende Melek kızınızım artık.
Kalktı oda hoca hanımın elini öptü.
Kenan hoca, bunları anlatmadan servis hemşiresi ne serumun içine sakinleştirici yaptıran sizdiniz dimi?
Her ihtimale karşı tedbirdi…
İyide o kadar sene beraber okuduk bunlardan bana hiç bahsetmedin ?
Her halde zamanı değildi. Demek ki zamanı şimdiymiş. Hocam izin verirsen yapacak işlerim var. Sonra yine görüşürüz.
Deyip Melekle birlikte odadan çıktılar.

Hocamın ameliyatı başarılı geçti. Tıkalı damarlar ya baypas edildi yada değistirildi. Hocamın artık taburcu olmasının zamanı geldi. Şimdi işlemleri tamamlanmakta…
Melekle birlikte hem hocamı uğurlayalım hemde Cemile hanımla eşine hem merhaba hemde güle güle diyelim diye onların yanına gittik.
Gel Kenan hoca gel.. Sen beni iki defa hayata bağladın. Biri tıkalı damarlarımı açıp çok şükür sağlığıma kavuşturdun.. Diğeri ise yıllardır içimi kemiren vicdan azabımı yok ettin. Oğlum seninle gurur duydum.
Hocam yine tekrar edeyim,ben bu gün Doçent Doktor olarak görev yapıyorsam sizin bana okulun ilk günü Otur… Sıfır… demenizden dolayıdır. Aslında bana kötülük değil beni kamçıladınız. Her neyse bunlar artık geride kaldı.
Bak evlat Melek hanımla evlenirken beni düğününüze davet etmezseniz kırılırım..
Merak etmeyin hocam.. Arzu ederseniz bizim nikah şahidimiz olursunuz.
Nasıl istemem çocuklar,nasıl istemem..
Bak Kenan hoca bizi de unutma ha..
Unutmam Kaymakam hanım,unutmam..
Hadi artık yolcu yolunda gerekir evlat biz gidelim.
Hocamın elini öptüm.Elimi bırakmadı,
Asıl sen eli öpülecek birisin Kenan hoca evladım..
Estağfurullah hocam olurmu öyle şey..
Hadi çocuklar çok hakkınız geçti. Hepiniz hakkınızı helal edin.
Ne demek hocam ne hakkımız varsa helal olsun.Sizde hakkınızı helal edin.
Helal olsun evlatlar,helal olsun.. Hadi kalın sağlıcakla..
Arabayla giderken görünmez oluncaya kadar el salladılar…
Bizde Meleğimle birlikte huzurlu bir şekilde servislerimize doğru yürüdük…


Kamil ERBİL



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayakkabı Tamircisi
Torunum
Keriz
Yıldızlar Hep Kayarmı?
Kardeşim...
Aldın mı Arabadan Ham Bostanı?
Ayakkabı Boyacısı
Bir Zamanlar Köuyde
Kapıcı

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Niyazi Amca
Miras
Kırdığın Yerden Kırılırsın.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Baytar [Roman]


Kamil Erbil kimdir?

Amacım gerçeklerin ana teması olduğu yazılar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kamil Erbil, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.