..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Herkesin derdi başka. -Orhan Veli
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Politika > Salih Zeki Çavdaroğlu




14 Haziran 2020
'Büyük Türkiye' Sevdalısı Bir Yiğit : Dündar Taşer  
Salih Zeki Çavdaroğlu
Türk Milliyetçisi Dündar Taşer' in biyografik incelemesi...


:IBE:

Türk Milliyetçiliğinin önemli isimlerinden olan Dündar Taşer’ in, ebediyete yolcu edilişinin, bugün 48. yılındayız.
1980’ lerde; “Taşer'i sevenlerin Taşer'den öğrenecekleri çok şeyler var.” diyordu, Cemil Meriç; MAĞARADAKİLER kitabında, onun ardından…
Devam ediyordu Taşer hakkındaki tesbit ve yorumlarına büyük üstâd. Meselâ diyordu ki :
“Taşer, coşkun bir zekâydı… Fetihten fethe koşan akıncı bir zekâ…. Bu yiğit mücahidin de Koçi Bey, Sarı Mehmet Paşa ve Cevdet Paşa gibi tek kaygusu var; ‘Devlet-i ebed müddetin (devlet) i ebed müddet’ ol¬ması…”
Hayatta iken yayımlanmış herhangi bir kitabı bulunmayan Taşer’in, Devlet Gazetesi’nde ‘Mesele’ başlığı altında yazdığı yazıları, ölümünden sonra aynı adla bir kitapta toplanacaktır.
Cemil Meriç ; Mağaradakiler isimli kitabının “ Bitmeyen Bir Rüyâ: Dündar Taşer’ in Büyük Türkiyesi” ana başlıklı bölümünde; aslında, Ziya NurAksın’ ın, “ DÜNDAR TAŞER’ İN BÜYÜK TÜRKİYE’ Sİ-Osmanlı Devlet Anlayışı” başlığı ile yazıp ,Ötüken Neşriyat’ ça yayımlanan kitabında geçen konuların, geniş bir değerlendirmesini ve yorumunu yapar.
Dündar Taşer; bilindiği gibi, 27 Mayıs 1960 darbesini yapan 38 kişilik Millî Birlik Komitesi(MBK) nin bir üyesi, Tank Binbaşısı rütbeli, bir subayıdır.
İhtilâlden kısa bir süre sonra, MBK içinde çıkan bir ihtilâf sebebiyle, aralarında Kur. Alb. Alpaslan Türkeş’ in de bulunduğu 14 arkadaşı ile birlikte yurt dışına, önemsiz pasif görevlerle, sürgün edilirler. Dündar Taşer de bu süreçte, İsviçre' nin Zürih şehrinde, T.C. Büyükelçiliği nezdinde, askeri ataşelik görevine gönderilir.
Belli bir süre sonra, 14’ lerin hepsi gibi, o da yurda dönerek, önce Cumhuriyetçi Köylü Millet Partisine (CKMP) katılır ve partide, genel idare kurulu üyeliğine seçilir. Parti, 1969’ da, Alparslan Türkeş’ in liderliğinde, Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) adını alacak ve Taşer, bu partide eğitim işlerinden sorumlu olarak görevlendirilecektir. İlk seçimlerde, bu partiden İstanbul milletvekili adayı olursa da seçilemez.
Taşer ile Türkeş’in yolları ilk defa, 3 Mayıs 1944 olayları ile kesişir. Hüseyin Nihal Atsız, Alpaslan Türkeş, ve diğer arkadaşları ile birlikte tabutluklarda işkence görürken, aynı günlerde, aynı suçlamayla, o da, diğer Harp Okulu öğrencileri ile birlikte, soruşturmaya maruz kalacaktır.
Parti içinde iken, Komünizm ile mücâdele yapılması amacıyla kurulacak olan, “Ülkü Ocakları” nın teşkilâtlamasında önemli görevler üstlenir.
Siyasetin yanında; Millî Hareket, Töre ve Devlet isimli dergilerde yazacağı siyâsî makalelerini daha sonra, "Mesele" isimli kitabında toplayıp, yayınlayacaktır.
13 Haziran 1972 tarihinde de, geçirdiği trafik kazası sonucunda da maalesef vefat edecektir.
Türkiye ve Türk insanına verdiği hizmetleri asla unutulmayacak olan Taşer’ e yeniden, ALLAH’ tan rahmet ve mağfiret niyaz ediyoruz.
Nurlar içinde yatsın…

Salih Zeki Çavdaroğlu
14 Haziran 2020

https://ferahnak.wordpress.com/2020/06/14/buyuk-turkiye-sevdalisi-bir-yigit-dundar-taser/



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politika kümesinde bulunan diğer yazıları...
Vefatının 5o. Yıldönümünde Saygı İle Andığımız Bir Devlet Adamı :
Devlet Kuran Bir Kurum Olarak Birinci Meclis ve İçindeki Demokrat Muhalif Bir Milletvekili
"" Elit "" Ler Cumhuriyeti

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cumhuriyet' İn Radikal 'İnkilâpları '' Sürecinde Tarihi Musikimiz de Payını Almıştı
Necip Fâzıl" da "Peygamber" Aşkı….
Mukaddes Kitabımız’daki Âyetler ile Tarihî Veriler Işığında: Türkiye’de Yahudicilik Hareketleri
2. Adam İsmet İnönü' Nün Müzik ile İlişkisi
Bir ‘uç Beyi’ : Münir Nureddin Bey
Endülüs İslam Devleti Medeniyeti İçinde Elbette Musıki de Vardı
Osmanlı Düşmanlığı Cumhuriyet Hükümetine Osmanlı Arşiv Belgelerini Dahi Hurda Kağıt Değerinden Sattırmıştı
Yazılışının 600. Yılında Süleyman Çelebi" Nin "" Mevlîd" İ
1930’ Lu Yıllarda Musıkimize Yönelik Tasfiye ve Ayar Sonrası Aralanan Kapı İle Tanışıp Dost Olduğumuz Arap Musıkisi ve Arap Filmleri Maceramız
Ezan Bundan Tam 70 Sene Önce Tekrar ‘rab’ Ça Okunmaya Başlanmıştı.

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Vefatının 67. Yılında Ziya Osman Saba’ Yı Rahmetle Anıyoruz... [Şiir]
İki Bedene Tek Ruh [Şiir]
Adı Konulmamış Duygular [Şiir]
Aşk Bir Terennüm İse [Şiir]
Hayal Bazan Gerçeği Aşar [Şiir]
Sensizlik Beyitleri [Şiir]
Yağmuru Beklerken [Şiir]
Her Şey Geçmişte Kaldı [Şiir]
Vesvese [Şiir]
"" Mâzi Kalbimde Yaradır "" [Şiir]


Salih Zeki Çavdaroğlu kimdir?

Otuz yıldan fazla bir süredir Geleneksel Türk Musıkisi eğitimi aldım. Üsküdar Musıki Cemiyeti' nde 20 yıl korist - solist olarak görev yaptım. Bu güz Türk Musıkisi üzerine makaleler yazıyorum. (bkz. www. musikidergisi. com)

Etkilendiği Yazarlar:
N.Fazıl , C.Meriç, B.Ayvazoğlu,


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Salih Zeki Çavdaroğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.