Her insanda insanlığın tüm durumları vardır. -Montaigne |
|
||||||||||
|
Bir kız ta uzaktan, hey dedi kaçtı, Geri dönüp, uzun, uzun bakınca, Ayıp olmuyor mu? Bey dedi kaçtı. Dedim yanıma gel, yüzünü göster, Dedi ben gelemem, görenler ne der? Dedim gönlümü al, sen de bana ver, Oğlan, takas mı bu? Ney dedi kaçtı. Dedim sevgilim ol, alayım seni, Dedi yalnız bensem, alırsın beni, Dedim adın nedir? Çağıram seni, Oğlan, söylüyorum, Fey dedi kaçtı. Dedim Arap isen, mehir vereyim, Dedi sevemezsem, mehir nideyim, Dedim de sevdinse, öyle vereyim, Oğlan paraları, say dedi kaçtı. Dedim saymak bilmem, öğret bileyim, Dedi gerçek ise, sana güleyim, Dedim gül ama gel, dedi geleyim, Koştu geldi tuttum, ay dedi kaçtı. Dedim çok güzelsin, aslın nereli? Dedi aklım uçtu, seni göreli, Dedim yanıma gel, sarayım beli, Oğlan deli misin? Ney dedi kaçtı. Dedim aşık oldum, seni bırakmam, Dedi inanırsam, arkama bakmam, Dedim sana yemin, yeminim yakmam, Oğlan tamam sarıl, oy dedi kaldı. Dedim gezinirken, sen beni buldun, Dedi Rab'bim yazmış, bak, aşık oldun, Dedim gün öncesi, sen bana eldin, Aşkım, tut elimi, toy dedi kaçtık. Aşkım tut elimi, toy dedi kaçtık. Abdullah Haktankaçmaz (Vaveyla adlı Şiir kitabımdan) ah6334@gmail.com *Fey : Kaçık (arapça) *Mehir: Erkeğin nikâh da eşine vermeyi kabul ettiği mal veya para. *Toy : Düğün, eski Türklerde belli bir amaç için bir araya gelme.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Abdullah Haktankaçmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |