İnsan kendini bilmeli. Gerçeği keşfetmeye yaramasa da, yaşamayı öğretiyor. Ve bundan daha güzel birşey yok. -Pascal |
|
||||||||||
|
*** 2- Ey insan, sanki dünyanın sonuna dek mi kalacaksın? Unutma! Adını hatırlayan son kişi öldüğünde, İz bırakmamışsan, hiç yaşamamış olacaksın. *** 3-Dünya da adaletsiz olmuş etme-bulma dünyasından, güçlüler için et-bulma düyasına dönmüş. *** 4-Başka masalara meze olanlara kadeh kaldırılmaz. *** 5-Kişinin tercihi, kaderine attığı imzadır. *** 6-Herkesin silme kör olduğu yerde, karaltıyı seçebilen şahtır. *** 7-Ani değişmelerde sebep menfaattir. *** 8-Kötülüğü bilmem ama iyilik bulaşıcıdır. *** 9-İnsan vicdanı kadar iyi, vicdansızlığı kadar kötüdür. *** 10-İhanet edene merhamet ve sadakat gösteren de haindir. *** 11-Firavunu firavun yapan köleleriydi. Zulmüne boyun eğdikleri için hepsi helak edildi. *** 12-Adam olmayan dosttan, adam gibi bir düşman daha hayırlıdır. *** 13-Ancak, ilkeli ve karakterli olanların, sevmeyeni de olur, düşmanı da... *** 14-İyi ki, ahmaklık ve aptallık kanunen suç değil. Yoksa... *** 15-Her tacirin sattığı mal kendinde kalmaz. Din tacirleri de aynıdır. *** 16-Duygu sömürüsü yapanı, verdiğin sevgiyi, güveni suistimal edeni gördüğün gün sil. *** 17-Dostluğunla yetinmeyip, fazlasını bekleyenlere asla fedakârlıkta bulunma. *** 18-Her söylenene göz, kulak kapalı dalma, sorgula. *** 19-Karşısındakine hak ettiğinden fazla değer verenler, kendi değerlerinden vermiş olurlar. *** 20-Verdiğini kendisinde tutamayana, ikinci bir sır vermek ahmaklıktır. *** 21-Sermayesi, denetimi ve vergisi yok, geçerliliği, müşterisi ve getirisi çok olan emtia yalakalık ve din ticaretidir. *** 22-Başkalarını aşağılamak, aşağılayanı yüceltmez, bilakis en az onun seviyesine düşürür *** 23-Acısız hayat, yokuşsuz yol, dikensiz gül ve kusursuz kul yoktur. *** 24-En hızlı koşanlar bile vicdanlarından kaçıp kurtulamazlar. *** 25-Kendilerinden başkasına inisiyatif bırakmayan yöneticilerin, işlerin ağır yürümesinden şikâyet hakları yoktur. (Abdullah HAKTANKAÇMAZ)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Abdullah Haktankaçmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |