..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Edibe Toğaç




6 Şubat 2019
Yaşam Sarmalı  
Edibe Toğaç
Hayatta bir şeyleri elde etmenin hiç bir anlamı yoktu, çünkü korkunç bir sıfırı barındırıyordu yaşam içinde.


:ACDE:
Bocalıyoruz artık, yaşam sarmalında dolandıkça dolanıyoruz. Beden yaşlanıyor, ve yaşlandıkça daha da ağırlaşıyor, daha da katı bir hal alıyordu. Şayet bir kaç gün içerisinde öleceğimi bilseydim, satırlarım ne doğrultuda ilerlerdi kimbilir,fakat bunu görmek istiyordum şimdi . Eğer bir kaç gün içerisinde öleceğimi bilseydim, söyleyeceğim şeyler yaşantımla eşdeğer olurdu muhtemelen. Fakülteler bitirmek, göstermelik diplomalar kazanmak yıllarımı ezberletilmiş döngüde heba etmek zorunda değildim, fakat bilgiye aşık olmalı ve ruhumuzun potansiyelinin bizi ulaştırabileceği zirve noktaya kadar gitmesinide en başta kendimiz bilmeliyiz.Çünkü cehaletin insanı korkunç bir hale soktuğunu ve yeryüzüne ateşler saldığınıda çok iyi biliyorum. İnsanların aşk dedikleri bana göre ciddi bir hastalık olan şeye gelince, yerini sevginin almasını , insanı beklentisiz sevmenin aklı ve ruhu çok daha iyi bir halde tutabileceğindende eminim. Kapım kendimi bildim bileli aşk ilişkilerine kapalı. Nedenine gelince. Bir erkeğin ruhuma, duygularıma odaklanmayacağından, daha doğrusu odaklanamayacağındanda pekala eminim. Öyleyse sadece güzelliğim için ve kendini tatmin etmek için beni isteyen bir varlığı neden kabul edeyim hayatıma. Bakış açım bu kadar net olarak ortadayken üstelik. Ben bedenlerin değil, duyguların, ruhların sevişmesinden, kaynaşmasından, anlaşmasından yanayımdır daha çok. Ama günümüz insanları bu düşüncelerin çok dışında, çoğuna delice gelecektir eminim düşünce tarzım. Çünkü onlara göre tutturulması gereken tek yol belli, çoğunluğun yüzyıllardır tutturduğu yoldur bu . Bir insanı sevmek, bir insanı düşünmek, gecesiyle, gündüzüyle kalbinin en güzel yerinde muhafaza etmek. Yaşadığı şehri sevmek, geçtiği yollardan gitmek, kimlere gülümsediğini görmek, kimlerin onu üzdüğünü bilmek, var olduğu için Tanrı'ya şükretmek, sizin aşk dediğiniz içinde duygu olmayan bayağılaşmış cinsellik ve menfaat ilişkisinden çok daha kutsaldır. Hal böyle olunca uyumsuz bir ruh olarak birbirinin aynısı olmuş diğer insanların arasında sırıtıyordum .Ama bu yinede düşüncelerimi ve mantığımı değiştirmeye yetmiyordu, kendimi kandırmayı denesem bile ruhumdaki gerçeklerim her zaman çok daha baskındı . Emin olduğum bir şey vardı, o'da saf sevgi yeryüzündeki en değerli şeydi. Şu sıralar bir boşluk yada doluluk emin olamadığım bir ruh halinin içindeyim. Ne kendimi isteyerek tam anlamıyla okumalara, nede yazmayalara verebiliyorum. Kaldı ki bu yazım bile aylar sonra yazılmış oluyordu.

Yıllardır yabancıydım yeryüzüne, hayatta bir şeyleri elde etmenin hiç bir anlamı yoktu, çünkü korkunç bir sıfırı barındırıyordu yaşam içinde.

Benim tek sıkıntım yine kendim idim .Beni yoran, beni boğan fakat aynı zamanda da bana derin bilinci aşılayan yine kendi gerçeklerimdi...


-Denemeler-

Yazan -Edibe Toğaç



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Savrulmasını Beklemekteyim...
Tek Bir Aşk
Tıkanma Evresi...
Ruhum ve Kalbimle!
Sevgiyle Kuşat Bizi
Birgün Dünyayı Keşfedebilmek Dileğiyle!
Şaşıyorum Gülmelerimize Üstelik Ağlanacak Halimiz Dururken Öylece...
Başlangıca 'Yani Senin Yanına'...
Hayır Hiç Sanmıyorum...
Kasaba!

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Acı Bir Bekleyiş
Anne'ye Mektuplar
Hiç Bir Şey Geçmiyordu
Ölümün Olduğu Yer...
Yontulma Evresindeyiz...
Amacım Bilmek Çünkü Bilirsem Daha Az Hayal Kırıklığına Uğrarım!
Çocuk Düşlerim...
Kalben Körler...
ve Aslında Hepimiz Kalabalıklarda Yüzen Yalnız Çoğunluklarızdır...
Bulmayı Umduğunuz Düşleriniz Sahi Kaldımı Yanınızda...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Amacı Olmalı İnsanın! [Şiir]
Her Gün Ölüyorum Aralarında [Şiir]
O Gün Bugündür İşte [Şiir]
Sen Beni Unutsanda Ben Seni Unutmam! [Şiir]
Parçalansa Kelimeler [Şiir]
Layık Değilsin [Şiir]
Biraz Sana Biraz da Ölüme Hasret [Şiir]
Bana Sorarsanız [Şiir]
Yüreğinde Yer Yok Bana [Şiir]
Umutsuz Bir Aşk [Şiir]


Edibe Toğaç kimdir?

Naçizane yazan-Minimalist Şair. . . Edibe Toğaç http://sayfamdakalancumleler. blogspot. com. tr/

Etkilendiği Yazarlar:
Susan Sontag, İngeborg Bachmann,Montaigne,Dostoyevski,Henry David Throe, Tolstoy,Gogol,Albert Camus,Paul Auster,Susanna Tamaro,Paulo Coelho,Tezer Özlü vb...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Edibe Toğaç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.