Gene gel gel gel. / Ne olursan ol. / ... / Umutsuzluk kapısı değil bu kapı. / Nasılsan öyle gel. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
belkide o kadar çoktuki, korkularımıza odaklanalım hadi, belkide o kadar incitici bir boyuttaydıki, yaşanmamışlıklara bir göz atın neler kaldı neler kaybettiniz belkide ardınızda, bulmayı umduğunuz düşleriniz sahi kaldımı yanınızda, üzerinden gelip geçtiğiniz yollara bir bakın, size verdiği duyguları anımsayın,acınızı,mutluluğunuzu belkide hayata olan şaşkınlığınıza bir göz gezdirin,tüm o yolları ardınızda bıraktınız şimdi, kimbilir belkide hala devam ediyordur, mutluluğunuz,hüznünüz,acınız aynı sürecte, tamam diyebiliyormusunuz sahi, vicdanınız rahatmı yaşadığınız yada yaşattığınız herşeyden için, Bir anlığınada olsa bıraktınızmı o kalpten hiç düşürmediğiniz kibrinizi, Sokakta başıboş evsiz bir hayvana en son ne zaman yardım ettiniz,onun yerine koyup kendinizi yaşamanın zorluğunu ne kadar düşlediniz, yanlışlıkla ezdiğiniz bir karınca için ne kadar göz yaşı döktünüz, acı içinde kıvrandığını gördünüzmü ve denedinizmi,onu hayata döndürmek çok zordu öyle değilmi, çocukların ellerinde oyuncak olmuş yavru bir kedi için ne kadar endişelendiniz kimsenin kılını kıpırdatmadığı o olaydan rahatsızlık duyup böylelikle çocukların elinden kaç yavru kedi kurtarmayı denediniz, ve bu hareketiniz doğrultusunda kaç kişi size uzaylı gözüyle baktı sahi hatırlarmısınız, Aşk diye bir şey var evet bunu köpeklerde çok daha net görebiliyorum, evdeki beslediğim oğlumun kısaca köpeğimin yanına her gece belirli bir saatte yüksek duvarları ve dikenli telleri aşarak büyük bir heyecanla gelen o zavallı sokak köpeğini hatırlıyorumda,bundan daha büyük ne var dünyada nasıl olurda sadece hayvan diye yok sayılır ve dışlanır bu durum, neden hislerine ortak olunmaz, ve neden onlar yokmuşlar gibi davranmayı seçeriz,,, Yanılmıyordum, öğrenemedik sevmeyi, öğrenemedik merhamet etmeyi, öğrenemedik kötülük etmemeyi, öğrenemedik bir kereliğinede olsa taviz vermeyi, öğrenemedik kibri ardımıza itelemeyi öğrenemedik hoşgörüyü iyi niyeti öğrenemedik menfaatsizliği Ve edinemedik bizi biz yapan erdemleri... Yazan-Edibe Toğaç... Yaşama Dair...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Edibe Toğaç, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |