..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğru şeritte olsanız bile, olduğunuz yerde kalırsanız er geç ezilirsiniz. -Will Rogers
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Ömer Faruk Hüsmüllü




4 Şubat 2018
Hayat Üzerine Kelâm-ı Kibar Deyişler  
Ömer Faruk Hüsmüllü
Hayatınızın direksiyonunu, başkalarının eline verdiyseniz kaza kaçınılmazdır.


:FAE:

** Hayatın kuralları karmaşık değil, aksine çok basit ve anlaşılır. Mesela; tercihi yapan sensen sonuca katlanması gereken de sensin…

** Hayatta senin komik olarak gördüklerin, başka insanlar için dram olabilir.

** Hayat hikâyeleri hepimizin ortak malıdır. Çünkü anlatılan her hikâyede biraz ben, biraz sen, biraz da o vardır.

** Hayatın tadına varamamaktan yakınıyorsan, bu dünyada seni mutlu edebilecek bir şey bulman da çok zor olacaktır.

** Hayatına her insanı alma; affedebileceklerini al.

** Hayata küstüm, baktım ki onun umurunda bile değil. Hayatı sevdim, gördüm ki o da beni seviyor. İşte hayatla benim aşkım böyle başladı!

** Sevgili hayat biliyorum, seni elde etmek için çalışmadım ama söz veriyorum kaybetmemek için çalışacağım.

** Hayat bana tüketmem için verildi. Tüketmeden sayfasını kapatırsam, hayata karşı saygısızlık etmiş olurum.

** Hayat defterlerimin sayısı kaç tane bilmiyorum, sadece çok olduğunu biliyorum. Sayfalarına çizik atılmayanı, baştan sona tüm sayfaları yazı ile dolu olanı, silmekten sayfalarının çoğu yırtılmış olanı, bir sayfa başlanıp bırakılmış olanı, yarısı dolu yarısı boş olanı, silinmeyen kalemle yazılmış olanı… Bir de kimse okumasın diye kilit altında tuttuğum, sobada yaktığım ve toprağa gömdüğüm defterlerim var. Şimdi biri çıkıp da benim defterimi dürmekten söz edebilir mi? Eder mi eder!

** Hayat değerini bilirsen değerlidir.

** Mutsuz olmak istiyorsanız beyninizi çöple, mutlu olmak istiyorsanız güzel uyarıcılarla doldurun. Beyninizin kalitesi, hayatınızın kalitesidir.

** Hayat, sana “Beni, yaz!” diyor. Yani roman mı öykü mü olacağına sen karar vereceksin.

** Hayatı sana çirkinleştirenlerle, hayatı sana dar edenler aynı değildir. Birinciler ikincilere göre ehven-i şerdir.

** Kendi hayatınızı yaşayın; başkalarının hayatını yaşamayın ama isterseniz sadece seyredin.

** Hayat pazarında değerler, meziyetler sergileniyor; ama nedense sabrın pek müşterisi yok.

** Her insan hayatı okur, ama doğru ama yanlış…

** Hayat sana istediklerini mutlaka verir, ama istemeye ısrarla devam edersen.

** Hayat, doğum ve ölüm adı verilen iki yüksek dağ arasına gerilmiş bir iptir. Bütün hünerini gösterip bu ip üzerinde yürümeye çalışmalısın.

** Hayatımızdan alışkanlıkları çıkartırsak, pek fazla bir şey kalmadığını görürüz.

** Sahibinin oyuncu olduğu bir tiyatroda, başrolde oynaman sadece bir hayaldir. Hayat da bizim sahibi olduğumuz bir tiyatrodur ve o nedenle de başrolü biz hep kendimize veririz.

** Hayatı ciddiye alın. Ne kadar mı? Onun sizi aldığı kadar!

** Hazinelere sahip olmak zenginlik işareti olarak kabul ediliyor. Oysa gerçek zenginlik kaliteli bir yaşam sürebilmektir.

** Yaşamı anlatma bana, dediğimde “Neden?” diye sordu. Galiba yaşadığımın farkında değildi!

** Gün gelir mal tükenir, para biter, şan şöhret biter; hatta ömür tükenir. Geriye kalan bir şeylerinin olmasını istiyorsan onurlu bir yaşam sürdürmeye çalış.

** Hayat senin için gelişigüzel salladığın fırçayla çizdiğin bir resim mi? Öyle ise bu resme yani hayatına biçtiğin değer çok fazla değil mi?

** Çöplükte yaşamış olmak, sarayları hayal etmeye engel değildir.

** Yaşamı ciddiye alayım dedim, gülmekten kırıldım.

** Başkalarının yaşantılarından ibret dersleri çıkaranların yaşantılarından çıkarılabilecek ibret dersleri de vardır.

** Hakikati görmen, duyman, bilmen yetmez; yaşamalısın.

** Çok gülün ki yaşam motorunuzun aküsü dolsun.

** Yaşamak işlerin en zorudur.

** Hayatınızın değerini bilin ve tadını çıkarın. Çünkü hayat, her canlıya sadece bir defa verilen en büyük ödüldür.

**Hayat yolunda hızlı gidiyorsan, bir yere toslaman kaçınılmazdır. Sen gerçekte olmayan felaketlerden kaçmak için hızlı giderken, tosladığında asıl felaketle karşılaşacaksın. Hızını birden azaltamazsın, bunu yapmaya kalkman da seni bunalımlara iter. Yavaş yavaş hızını azaltmalısın. Sana en uygun hıza ulaştığında azaltmayı durdurursun. “Bana uygun hızı nasıl bileceğim?” diye soruyorsan, çok kolay onu bilmen. Telaşsız, ağır, var olanlara karşı sevgi dolu, bağışlayıcı ve gerçekten mutlu bir insana yakışan hız…

**En çok sevdiğim yönetmen hayattır. Çünkü diğerlerinin aksine sadece o bana başrolü verdi.

**Hayatıma hiç kimseyi karıştırmadığım gibi, hiç kimsenin de hayatına karışmadım.

**Hayat seni bazen geri çeker, bazen de ileriye fırlatır. Geriye çekildim diye üzülme, ileriye fırladım diye de fazla sevinme. Çekildiğin ve fırlatıldığın yerde mutlu musun değil misin ona bak!

**Her zaman her şey yolunda gitmez. Mutlaka yolunda gitmeyen bir şeyler olacaktır. Bunları hayatın tuzu-biberi kabul et.

**Hayatınızın direksiyonunu, başkalarının eline verdiyseniz kaza kaçınılmazdır.

**Alkış için hayatını kaybedenleri son yolculuklarına alkış ile uğurlayınız.

**Başkalarının hayatlarına dair kararları çok hızlı verebiliyorken kendi hayatlarımızla ilgili kararlarda neden bu kadar yavaşız?

**Yaşamöykünü anlattığında dinleyenler/okuyanlar bundan etkilenmiyorlarsa demek ki kayda değer bir şey yaşamamışsın. Ama üzülme, bu bundan sonra da kayda değer şeyler yaşamayacaksın demek değildir.

**Yaşam sorumluluktur. Sorumsuzluğu arzu eden yaşam dışı kalmayı kabul etmiş demektir.

**Yaşama sevincinizi öldürdüyseniz bu da bir intihar sayılır. O nedenle yeniden doğmak için yaşama sevincinizi tekrar elde ediniz.

ORUÇ BABA




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Daire İçinde Bir Nokta Mısınız,yoksa Sadece Bir Nokta Mısınız?
Oruç Baba İle Bir Damla Sohbetleri - 2
Oruç Baba İle Bir Damla Sohbetleri - 1
Sen Gittikten Sonra
Oruç Baba"dan Aforizmalar - 16
Düşündüren Sözler - 98
Düşündüren Sözler - 97
Düşündüren Sözler - 96
Oruç Baba’dan Aforizmalar - 43
Oruç Baba"dan Aforizmalar - 18

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Meczup Yakarışı
Sevgili Ölüm Dost Muyuz?
Bu Dünyaya Veysel Olarak Geldi Âşık Veysel Olarak da Gitti
Nasreddin Hoca Fıkralarına Güler Misiniz?
Gidenlerden Son Kareler
Gülerken Göbek Çatlatan Çok Komik Temel Fıkraları
Aşk Üzerine Kıkır Kıkır Fıkralar
Gülmekten Bayıltan En Komik 10 Karadeniz - Temel Fıkrası
Varoluş ve Ölüm
Yüreğin İlâcı: Sevgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.