..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Hiçbir şey insan kadar yükselemez ve alçalamaz. -Hölderlin
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > İtiraflar > Ömer Faruk Hüsmüllü




9 Nisan 2010
Sen Gittikten Sonra  
Ömer Faruk Hüsmüllü
“Nasıl,eskisi gibi mi?” diye sormuşsun. Nasıl olabilirim,ya da nasıl olmamı bekliyordun?Nasıl olursam sevinirdin veya nasıl olursam üzülürdün?Bu soruların cevabını bilip de söylemek isterdim nasıl olduğumu.


:BIEH:




“Nasıl,eskisi gibi mi?” diye sormuşsun.
Nasıl olabilirim,ya da nasıl olmamı bekliyordun?Nasıl olursam sevinirdin veya nasıl olursam üzülürdün?Bu soruların cevabını bilip de söylemek isterdim nasıl olduğumu.Ama şu kadarını bil ki;eskisi gibi asla değilim!Olmak da istemem.Çünkü geç de olsa anladım ki zincirsiz kölelik zincirliden daha da zormuş meğerse…
**
“Yeniden başlayabilir!” demişsin.
Tabii yeniden başlamak mümkündür bazen;eğer varsa önceden kalan bir şeyler.Ya kalmadıysa ?Yeniden nasıl olabilir her şey?
İflas eden işadamının geride üç-beş kuruşu yoksa nasıl yeniden başlar?İçindeki makineleri sökülmüş olan bir fabrika nasıl yeniden üretime geçebilir?
Ben,bendeki tüm birikimleri verdim;bana hiç bir şey kalmadı ki yeniden başlayabileyim:
Hasretimi tren raylarına,otobanlara verdim.Onun için ayrılanları çabucak kavuşturur oldular.
Gözyaşlarımı denizlere döktüm.Koskoca su birikintisi susamışcasına içti benim birkaç damla gözyaşımı.
Umutlarımı şans oyunları müptelası birine yolladım.Duydum ki ilk çekilişte büyük ikramiyeye konmuş.
Şansımı bir kumarbaza armağan ettim.Deste deste para kazanıyormuş.
Işığımı sönmek üzere olan bir yıldıza gönderdim,sönmesi birkaç milyar yıl gecikmiş.
Sevgimi alması için Mevlana’ya arz ettim.O sevgi abidesi bu kırıntıyı memnuniyetle ve binlerce defa teşekkür ederek kabul etmiş.
Ateşimi güneşle birleştirdim.Konuşmadı ama gülümsedi,belli ki memnundu.
Hikayemi acemi bir yazarın romanına ekledim.Romanı bastırmış,sevinçten ağzı kulaklarına varıyormuş;çünkü eseri yok satıyormuş.
Günahlarımı bir fahişenin sırtına yükledim.Zavallının beli iki büklüm olduğundan işini bırakmak zorunda kalmış.
Kinimi,nefretimi bir katile hediye ettim.Tabancasına kılıf yapmış.
Özgürlüğümü kanadı kırık bir leylek kaptı.Şimdilerde kıtalararası uçuyormuş.
Aşkımı bir film yapımcısı aldı.Filminin gişe rekorları kıracağını iddia ediyormuş.
Üzüntülerimi,dertlerimi “bana bir şey olmaz” diyerek aldı izbandut gibi birisi.Zavallı artık yerlerde sürünüyormuş.
Korkularımı “onlar da nasıl şeylermiş” diyerek merak eden gerçek bir kabadayı aldı,sonrasında ise adı “ödlek”e çıkmış.
Sevaplarımı ise kimseye veremedim.Kime teklif etti isem sadakaya ihtiyacı olmadığını söyleyerek reddetti.Demek ki ne kadar azmış!Ben de onları gizlice bir hayır kurumunun bahçesine gömüverdim.Başkasının işine yaramayan benim ne işime yarayacak,diye.
Bende ise artık,kala kala bir tek yalnızlığım kaldı.Ona yaslanarak devam ettiriyorum yaşamımı ve sensizliğimi.
****


En sonunda da demişsin ki:”Benimle görüşür mü?Acaba benimle tekrar birleşebilir mi?”
Neden olmasın.Tabii ki görüşeceğiz ve birleşeceğiz.
Nerede ve ne zaman mı?
Toprağın kara bağrında ve o bizi almayı kabul ettiği zaman.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: sen gittikten sonra
Gönderen: Y. Aynur Öztürk / , Türkiye
15 Temmuz 2014
Giden daima kaybedendir.Ne kadar çaba sarf etsek de,o hatalı olduğu halde;.. özrü öne sürsek de, o aklına koyduğunu yapacaktır.Üzülseniz bile nefretinden , gözlerinizdeki kal değişi görmeyecektir.Bu hayattakiler için.Toprak da olanlar için sağdece dua edilir. Sevmeyi bilenler özünde görür,görmeyen......

:: Oğuz Bey merhaba
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
2 Ağustos 2010
Değerli yorumunuza ve iltifatınıza çok teşekkür ediyorum. Ben yazdıklarımı maalesef kitaplaştıramadım:çünkü yayınevleri basmaya değer bulmuyorlar. Ne diyeyim, bu da onların takdiri! Saygı duymak gerek. Ben de sizin yazılarınızı ilgi ve takdirle takip ediyorum. Başarınız, gerçekten başarımızdır. Saygılarımla.

:: Tebrikler
Gönderen: Oğuz Düzgün / , Türkiye
2 Ağustos 2010
Tebrikler Ömer Bey... Hikâyelerinizi ve deneme yazılarınızı kitaplaştırdınız mı? Yazılarınızla Edebiyatımızdaki bir boşluğu dolduracağnıza eminim. Selamlarımla..

:: tebrikler
Gönderen: sennur çetin / , Türkiye
22 Temmuz 2010
tek yürek yaşamak için yapılan seçimler vuslat arzusuyla yanarken gönül sarayları sırra kadem vuruyor vefasızlar yalnızlığın sessiz çığlığında mecalsiz gözyaşları.Duygularınızın ruhuma etkisi altında döküldü **** mükemmeldi tebrikler saygılar

:: Teşekkür
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
4 Temmuz 2010
Yorum yazan arkadaşlara çok teşekkür ediyorum. Sayın katre-i meçhul, insan insana tabii ki benziyor. Bu çok doğal bir şey. Bazen demişizdir: Ben senim, sen de ben! Saygılarımla..

:: Hatırlama
Gönderen: Katre-i Meçhul / , Almanya
4 Temmuz 2010
Bu hikaye bana bir dostumu hatırlattı. Şimdi onu daha iyi anlayabiliyorum. Sanki onun yüreğinden yazmış gibisiniz....

:: ..
Gönderen: nur şahin / , Türkiye
22 Mayıs 2010
gerçekten harikasınız güzel bir üslubunuz var yüreğinize sağlık :)

:: Sen Gittikten Sonra
Gönderen: BİLGEPERİ / , Türkiye
23 Nisan 2010
Ayrılık üzerine güzel bir deneme, örneklemeleriniz çok zengin. Umarım yaşanılmışlıklar değildir bu yazıyı yazdıran. Saygılarımla...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İtiraflar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Daire İçinde Bir Nokta Mısınız,yoksa Sadece Bir Nokta Mısınız?
Oruç Baba İle Bir Damla Sohbetleri - 2
Oruç Baba İle Bir Damla Sohbetleri - 1
Oruç Baba"dan Aforizmalar - 16
Düşündüren Sözler - 98
Düşündüren Sözler - 97
Düşündüren Sözler - 96
Oruç Baba’dan Aforizmalar - 43
Oruç Baba"dan Aforizmalar - 18
Oruç Baba"dan Aforizmalar - 17

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Meczup Yakarışı
Sevgili Ölüm Dost Muyuz?
Bu Dünyaya Veysel Olarak Geldi Âşık Veysel Olarak da Gitti
Nasreddin Hoca Fıkralarına Güler Misiniz?
Gidenlerden Son Kareler
Gülerken Göbek Çatlatan Çok Komik Temel Fıkraları
Aşk Üzerine Kıkır Kıkır Fıkralar
Gülmekten Bayıltan En Komik 10 Karadeniz - Temel Fıkrası
Varoluş ve Ölüm
Yüreğin İlâcı: Sevgi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Siyasi Taşlama: Neşezâde - 2 [Şiir]
Siyasi Taşlama: Karamsarzâde [Şiir]
Kusurî"den Tırtıklama [Şiir]
Zam Zam Zam... [Şiir]
Tırtıklama (Kazak Abdal'dan) [Şiir]
Yoklar ve Varlar [Şiir]
İstanbul,sana Âşık Bu Kul [Şiir]
Âşık Dertli"den Tırtıklama [Şiir]
Namuslu Karaborsacı [Şiir]
Dostlarım [Şiir]


Ömer Faruk Hüsmüllü kimdir?

Uzun süre Oruç Yıldırım adını kullanarak çeşitli forumlara yazı yazdım. İddiasız iki romanım var. Çok sayıda siyasi içerikli yazıya ve biraz da denemelere sahibim. Emekli bir felsefe öğretmeniyim. Yazmaya çalışan her kişiye büyük bir saygım var. Çünkü yazılan her satır ömürden verilen bir parçadır.

Etkilendiği Yazarlar:
Az veya çok okuduğum tüm yazarlardan etkilenirim.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.