Uygarlık, gereksiz gereksinimlerin, sonsuz sayıda artmasıdır -Mark Twain |
|
||||||||||
|
19. Yüzyıl Rus eleştirel gerçekçi tiyatrosunun önde gelen temsilcisi olarak anılan Çehov 1860 ta taganrogta doğdu dedesi sonradan özgürlüğünü kazanmış bir serf olan Çehov küçük yaşlarda babasının bakkal dükkanında çalıştı 1871 de dükkanın batmasıyla moskovaya taşınan ailesinin ardından oda moskovaya giderek tıp öğrenimini gördü ilk yazarlık denemeleri moskova ve petersburgta çeşitli gülmece dergilerinde yayınlanan kısa öykülerle oldu.1887 de Alacakaranlıkta adlı öykü kitabıyla Rus akademisi tarafından verilen Puşkin ödülünü kazandı aynı yıl ilk büyük oyunu İvanov moskovaaki korsch tiyatrosunda sergilendi... 1892 de Moskova yakınlarında ki Melikhovo köyüne yerleşerek kendini yazmaya verdi 1899 da vereme yakalandı yaltaya taşındı Moskova sanat tiyatrosunda Konstantin S. Stanislavskinin sahnelemesiyle Martı oyunu büyük başarı kazandı... Dram ve gerçek tiyatronun temsilcisi çoğu zaman olmamışlıkları, yaşamın iyi taraflarına raslamamış insanları alır kalemine özellikle Martı oyunundaki Boris kalabalık bir ailede olduğu halde aktrist annesinin oğlunun sanat anlayışına kayıtsız kalışı dayısının olmamışlıkları aynı zamanda karşılıksız aşklar hayallerine kavuşammaış insanlar..... Anton Çehov savunmasız hallerimizle geliştirdiğimiz savunma mekanizmaları hayatın içini oyarak gelmek istenilen noktalara bir fiil gelememek kalabalıktaki sessizlik Borisi ölüme kadar sürükledi.Bizde zaman zaman cehovun martısı değilmiyiz Mutlu gözüken karakterlerdeki içsel dünyalarında ne kadar zavalı oldukları Kendimiz için ne ifade ettğimiz Çehovun dediği gib hayatı nasıl gördüğümüz ötesinde ne ifade ediyor yaşadıklarımız. Epik bir yaklaşım çerçevesinde şimdi ki yüzyıldada çehovun martılarıyız umutsuz mutsuzluk bazen daha çok kaplıyor olumlu kavramarın tutunduğu uç noktaları...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © RUTİL BİLGİNER-, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |