..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim. -Cervantes
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Türkan Abay




15 Temmuz 2016
Başka Bir Pencere  
Türkan Abay
Hayatımıza girecek yenilikleri enine boyuna bilmememiz ve önyargılarımızla büyüttüğümüz karanlığımız bizi ele geçiriyor.Bize anlatıldığı ölçüde,tedbiri elden bırakmayacak kadar biliyoruz.Kişi,yararların farkına varıp onları uygulamaya koyduğunda ona "seçilmiş kişi"ymişsin gibi davranıyoruz.Yani teknoloji çağında cahilliği yaşıyoruz.


:AFAF:
Televizyon;herkes zararını söylerken,bu şeyin iyi tarafınında olduğu kanısındayım.İnternete arattığımda televizyon zararlarıyla ilgili birçok makale çıktı.Herşey de olduğu gibi körü körüne bir kötümserlik söz konusu.Ama yinede düşüncemin arkasındayım.Bu,hayatımızdaki yeri tartışılmaz varlığın o kadar da kötü kalpli olduğunu düşünmüyorum.
Eskiden o tek kanallı dönemde herkese aynı öğreticilik ve masumluk aşılamaya çalışılmış.Farkındalıkla yüzlerce uydu kanalı bulunmuş.Ama yinede televizyonun evlere girmesinde çekingenlik yaşanmış.Tam olarak o eski toprakları üzerinden atamayanlar,bu olayı batıllarla kabul etmemişler.Bu adımımızla eskiye nazaran daha çok gelişime açık olmuşuz.Seçenek fazla olduğundan zevkler ve renkler daha da tartışılmaz olmuş.İnsanların bazen sadece oyalanmak için izlediği yada sadece öğrenmek için izlediği, alışkanlık yapan evimizin başköşesine yerleştirdiğimiz yeni Dünya'mız.Zor bir kabul edilişten sonra artık evinde televizyon bulunmayan ayıplanmaya başladı.
Hayatımıza giren diğer yeniliklerle tanışmalarımıza bakalım biraz:
İnternetin ilk evlerinize,işyerinize bağlanışını hatırlayın.Daha evlerimize girmeden zararlarına herkes hakimdi.Gönülsüzce çocukların bilgisayardan ders araştırması yapması için bağlandı.Bazı aileler iliklerine işleyen bu bağnazcılıkla değil evine bağlatmak adından bile söz ettirmedi.İlk başlarda öcü gibi muamele gören internetimize günden güne sevgimiz arttı.Bilmediklerimizi gösteren süper güç kabul ettik.Bilgisayarları çocukların ellerinden alıp kendimiz oynamaya başladık.Sosyal ağlar oluşturup üye olduk.Görüşmeden iletişim kurmaya alıştık.Tüm o zararlı özelliķler yararlı kategorisine alındı.Her gün yeni birşey çıktı sanal ortama takılı kaldık.Alışkanlık yapan bu süreçte zamanla yeni şeyler öğrenmemeye sadece ekrana bakmayı akıl ettik.Yine yararlarını göz ardı ettiğimiz veya bilmediğimiz bir konuda sınıfta kaldık.Sonra sonra bu insanların yanlış yolda olduğunu anlayanlar interneti sadece araştırmalar için kullanıp insanlığa imzasını attı.
Hayatımıza girecek yenilikleri enine boyuna bilmememiz ve önyargılarımızla büyüttüğümüz karanlığımız bizi ele geçiriyor.Bize anlatıldığı ölçüde,tedbiri elden bırakmayacak kadar biliyoruz.Kişi,yararların farkına varıp onları uygulamaya koyduğunda ona "seçilmiş kişi"ymiş gibi davranıyoruz.Yani teknoloji çağında cahilliği yaşıyoruz.
En basitinden bir ilaç alıyorsun,sadece sana söylenilen bir iyi özelliği bilmen yeterli.Hemen prospektüsteki yan etkiler dikkatle okunur."Vardır bir faydası" diyerek etki alanları okunmadan atılır.Hal böyleyken de etraftan da bir yararı duyulunca çok büyük şaşırılır.
Bu olaylar insanoğlu fıtratından kaynaklanıyor.Zararin peşinde koşmaktan yararı göremiyoruz.Hep en kötüye kendini hazırlamak bu olsa gerek.Ama durumu abartıp iş kendini kandırma noktasına gidiyor.
"Herşeyin fazlası zarar"diyerek çözüm sunalım.Bol araştırmalı,bol öğreticili ve yararlı bir ömür dileğiyle...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Görüş
İçinizdeki Küçüğe;
Deneme
Rüyalar
Bakış

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İzdüşüm [Öykü]
Saat Tiktakları [Öykü]


Türkan Abay kimdir?

Ben dünyadan çok kendi içinde yaşayan bir insanım.

Etkilendiği Yazarlar:
Gülse Birsel,Shopenhauer,Üstün Dökmen, Albert Camus


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Türkan Abay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.