Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac |
|
||||||||||
|
Buralar bildiğiniz gibi değil;olmadığınız şeylere zorlanıyor ve o şeyle doğduğuna bir süre sonra kendin de inanıyorsun.Büyük bir telaşla uğraştırılıp bu diretilen yolda kendini feda ediyorsun.Beklenen son, yani hüsran oluyor yine bekleneni yapıp ağlayıp sızlanıyorsun. Yani anlayacağın büyüyünce sen,sen olmaktan çıkıyorsun. Bugünleri mumla arayacaksın.Sistem diye soyut ama yüce bir varlığın içine atıyorlar.Bu ne derse o diyorlar sorgularsan yersin tokatı diyorlar.O serbestçe takılıp amaçsızca dolaşmayı unut. Sürekli hayatında istemsizce oynamalar oluyor.Sınavdan sınava koşuyorsun neymiş gelecek içinmiş.Başta sana bir yapacaklar listesi oluşturulacak ona harfi harfine uyulacak.Tek tip insanoğluna ulaşılmaya çalışılacak. Aynı insan, aynı sınav, aynı koşuşturmaca ve bitiş(başlangıç sistem köleliği). Karşı durmak gibi bir niyetin olmasın yıllar süren bu sistemi onaylamasan da tadacaksın demem o ki farkını göster.Ancak böyle herşey dozunda yaşanacak.Kendini sıkıp bazı şeylerin aşılanmasını izlemektense farkını ortaya koy.Bazen yoruluyorsun en başa dönüp sana biçilen rolü oynamak istiyorsun sadece.Önemli olanın senin düşüncen olduğunun farkına var ve sistemden uzaklaş.O seni ağına düşürüp sıradanlaştıracaktır. Gözün korkmasın bazen iyi şeylerde oluyor.Ama garip hissediyorsun. "Tarih tekerrürden ibarettir. "Diyorlar ya sende kendi tekerrürünü yaşıyorsun.Bilemedim ne kadar iyi.Sevindiklerin sınav notu,sıralama puanı bide rakiplerinden önde olman oluyor. Sistemin bize sunduklarını değil de ķafamızın bize sunduklarını yaşama fırsatı ver kendine.Uzun lafın kısası sen büyümüyorsun sistem öyle gösteriyor sadece. Küçük ve küçük kalmış olabilenlere..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Türkan Abay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |