Bir dost nedir? Öteki ben. -Zenon |
|
||||||||||
|
*Hırsızlığın mazereti “Başkaları da çalıyor!” olamaz. *Aklı yönetmek yetmez; iyi yönetmelidir. *Bedenim diyor ki: Doğrusu şu zamanı da hiç anlayamıyorum. Kendi ileri doğru giderken, beni neden geriye doğru çekiyor? *Çölde susuz kalanın aklına, define aramak gelmez. *Önce bir başarı elde et; sonra onun büyük mü küçük mü olduğunu araştırırsın. *Parayla satın aldığın insan, bir gün mutlaka parayla seni de satar. *Çabuk mu yükselmek istiyorsun? Öyleyse balonlara bak! Baktın! Hâlâ istiyor musun? *Ekmek ve özgürlük seçeneklerinden birinden vazgeçmek zorunda olup da özgürlükten vazgeçmeyecek kaç kişi vardır dersiniz? *Gülmeyi unutan gözler, ağlamayı da beceremezler. *Gereksiz şeyleri almak amacıyla para kazanmak için ömrümüzü harcıyoruz. *Yaşamak, güçsüz canlıların işi değildir. Güç de yetmez aslında yaşamak için, cesaret de ister. *Vicdan, yalnızken bile insanı yalnız bırakmaz. *Kalabalığın kişiye verdiği cesaret, emanet giysi gibidir. Emanet giysiyi sahibine verdikten sonra insan, çırıl çıplak kalmıştır ve afallamıştır. Kalabalık dağıldıktan sonra da öyledir. *İnsanoğlu her geçen gün doğaya biraz daha yabancılaşıyor. *Huzur içinde rahat bir ölüm, hayattan feragat etmeyi gerektirir. *Benim söylediklerim daha önce söylendiği gibi daha sonra da söylenecek. Bildiklerim için de böyle. Öyleyse ben söylediklerime nasıl “benim” derim; bildiklerimin bana ait olduğunu nasıl iddia edebilirim? *Bir fikri sorgulamadan kabul etmek, sonra da savunmak. Al sana bir felaket! Hem de en büyüğünden. Çünkü bizi kavga ettiren, hatta birbirimizi öldürten bu anlayıştır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |