Öküzün rengini dışında, insanın rengini içinde ara. -Mevlânâ |
|
||||||||||
|
*Bencil kendinden bıkmaz, ama kendinden bıktırır. *Evrende meydana gelen tüm olaylar bir aldatmaca olmasın? Çünkü her şey her an bir şeye dönüşüyor ve bu döngü ezelden gelip ebede doğru akıp gidiyor. *İnatçı insanla tartışma. Sen haklı olsan bile ona “Haklısın!” deyip tartışmayı sonlandır. Bırak, o öyle zannetsin! *Davranışlar sözden daha etkilidir. Nasihat edeceğine örnek ol. *Diktatörün elinden kitle iletişim araçlarını almak, onun canını almak demektir. *Herkes kral ve kraliçe olmak istiyor. O zaman hizmetkarları kim olacak? Yoksa uzaydan mı getirilecek? *Böyle giderse yakın bir gelecekte makine tüm insanlığı esir alacaktır. Üstelik bu esaret bildiklerimizden farklıdır ve sonsuza kadar devam edecektir. *Çamur atanın kendi çamurun içindedir. *Yüzyıllardır yoksulların da zengin olacağı masalı anlatılır ve insanların çoğu bu masalı hem dinler hem de inanır. *Çocukların zihnini bilgi ile doldurmak değil, öğretilen bilgileri nasıl kullanabileceklerini göstermek marifettir. *Dingin bir içselliğe kavuşan insanın yanına mutsuzluk uğrayamaz. *Sorunlara üstünkörü bakacağına, hiç bakma daha iyi. *Aramak; meraklanmayan, hayret etmeyen insana yabancı bir kelimedir. *Senin yolundakiler senin, benim yolumdakiler de benimdir. Bundan daha adil bir bölüşüm olur mu? *Davulcu hem davulu çalıp hem de parsayı toplayamaz. Bu iş için mutlaka yanında birini tutmalı. Buraya kadar her şey normal, anormal olan toplayanın parsanın tümünü alıp kaçmasıdır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |