Zaman dostluğu güçlendirir, aşkı zayıflatır. -La Bruyere |
|
||||||||||
|
*Karnı aç olan kötümser, tok olan iyimser midir? Karnı aç olan açgözlü, tok olan tokgözlü müdür? Karnı aç olan çalabilir, tok olan çalmaz mı? *Kusurlarından istersen kurtulabilirsin, diyorlar. Ya kurtulmak istemiyorsam! *Çevrende hep işe yaramaz, bilgisiz ve kötü insanlar mı var? Acaba neden var? Bir de kendine baksan... *Zor problem yoktur, anlaşılmayan problem vardır. *Saldırgan insanları çok cesur zannetmeyiniz, bir karşı saldırı karşısındaki davranışlarına bakarak bu konuda bir karar veriniz. *Getireceği onca sorunu bilmeden şöhret olmayı istemek, ne kadar büyük bir gaflet! *Bir toplumun tümü hasta olabilir mi? Olabilir. O zaman hasta olmamak o toplumda anormallik olarak kabul edilir. *Onurlu bir hayat, hiçbir şeye değişilmez. *Servet arttıkça, korku da artar. *Alkış için feda edebileceğim tek şeyim, olsa olsa alkışımdır. *Kaynağı kirli olmayan her su temiz değildir, ama kaynağı kirli olan her su kirlidir. *Zihnine sığdıramadığın bir evrenin varlığından da söz edemezsin. *Açgözlülük çağımızda en tehlikeli hastalıklar arasında kabul edilmelidir. *Kapitalist sistem kendi dışındakilere sadece tüketmeyi öğretir, üretmeyi öğretmeyi ise kendi varlığı için tehlike olarak görür. *Severken sevilirsin. *Problemler zihnimizin bir köşesine saklanmışlardır; bizim çıkaracağımız zamanı bekliyorlar. *Kuruyan yaprak düşerken ağaç, sadece seyreder. Çünkü onun için yapabileceği başka bir şey olmadığını bilir. *Liderin olduğu her toplulukta sürü psikolojisi hakimdir. Lider düşünür, karar verir ve harekete geçer; sürü ise sadece uyar. Sürü düşünme zahmetine katlanmaz, alınan kararların sorumluluğunu üstlenmez. Kendisinden bekleneni yapar, yani liderini takip eder.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |