Herkesin derdi başka. -Orhan Veli |
|
||||||||||
|
*Sezgilerinizi sınayın, sizi çok az yanılttıklarını göreceksiniz. *Suçluluk hissederek suçtan ve suç işlemekten kurtulamazsınız. *Sizi olduğunuz gibi kabul etmesini istediğiniz kişiyi, siz olduğu gibi kabul ediyor musunuz? *İstediklerin olmayabilir, beklediklerin gelmeyebilir; ama sen gene de istemeye ve beklemeye devam edersin... *Kendi görüntüsüne tapanın, tanrısı da olmaz. *Kadına hak ettiği değeri vermeyen, onu dışlayan toplumlar uygar olarak vasıflandırılamaz. *Bir toplumda kargaşa çıkarmak hatta insanları birbiri ile savaştırmak mı istiyorsunuz? Öyleyse bilgiyi sevmeyen insanların sayısını arttırınız. *En zor işlerden biri iyiye kötüyü anlatmak; diğeri de kötüye iyiyi anlatmaktır. *Düşünce yanlışsa, davranış nasıl doğru olsun? *”Başkaları ne der?” korkusuyla yaptıklarımız, konuştuklarımız gerçek kişilğimizi yansıtır mı? *Bankadaki büyük hesabın küçülttüğü o kadar çok insan var ki... *İnsanlık onuruna sahip olmanın tek bir şartı var: İnsan olmak. *Yönetimde bulunan haysiyetsiz kişilerin beni yönetmeye de temsil etmeye de yetkileri yoktur. *İktidarı ellerinde tutanların istediği insan tipi “sıradan insan”dır. Sorgulayan insanlardan haz etmezler, çünkü saltanatları için bu tipleri bir tehlike olarak kabul ederler. *Söylediğin sözlerin iyi, doğru, güzel ve ikna edici olup olmadığını konuşmadan önce kontrol etmelisin. *Çok kolay çözdüğün bir problem olduğunda, mutlaka çözümünü bir kez daha gözden geçir. Ne olur, ne olmaz! *Doğada kayırma ve af yoktur. *Kendimizin veya başkalarının koyduğu her sınır yaratıcılığın önünde bir engeldir. *Bileylediğin başkasının bıçağı ise, senin için bir şeyler kesmesini beklememelisin.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |