"Leyla'nın işi naz ve işve; Mecnun'un gözü yaşı çeşme çeşme..." -Fuzuli (Leyla ile Mecnun) |
|
||||||||||
|
*Sığ insan, sığ suda boğulan bir aptal gibidir. *Hırs, azı yelkenliyi yüzdüren çoğu da batıran rüzgâra benzer. *Kadınları, kadınlara sorarak anlamaya çalışırsan, işin çok zor demektir. *Herkes cennete gitmek istiyor. İyi de, cehennem neden var öyleyse? *Etrafında itaat eden yoksa, ya yönetici değilsin ya da yönetmeyi bilmiyorsun. *Dogmaların zaferi, aklın iflasıdır. *Halk, adaletine inanmadığı bir rejimi er veya geç mutlaka değiştirir. *Yetişkinleri ahlâklı yapmaya boşuna uğraşmayın; gençlerin ahlâkını bozmayın yeter. *Filozofların içinden katil ve dikatör çıkmamıştır. Ama katil ve diktatörlerin hedefinde hep filozoflar olmuştur. *Geçmiş ve gelecekle uğraşmamayı öğrendiğim zaman, gerçek mutluluğun farkına vardım. *Üstün insan, mükemmel insan, en iyi insan en... en... olmak isteyenler; sadece insan olsanız yetmez mi? *Kendine yardım et, kendine hayrın dokunsun ki sıra başkalarına gelsin. *Akıldaki prangalar ayaktakilerden daha ağırdır. *Başkaları mutsuzken sen mutlu olamazsın, başkaları fakirken sen zengin olamazsın, başkaları açken sen tok olamazsın, başkaları acı çekerken sen zevk alamazsın. *Tüm istediklerimizi elde etseydik, geriye isteyeceğimiz ne kalırdı? *Herkes “Öfkeni yen!” diyor ama hiç kimse nasıl yeneceğimi anlatmıyor. *Lütfen zamanımı alma, çünkü bana çok lâzım. *Yanlış sorunun, doğru cevabı olmaz.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |