Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre |
|
||||||||||
|
*Bazen insan, başını alıp çekip gitmeyi bilmeli, ancak giderken mazideki tüm pişmanlıklarını da silmeli. *İnsanlar birçok yönden birbirinin benzeridir. O nedenle kendini bilirsen diğer insanları da tanıyabilirsin, anlayabilirsin. *Büyük hataların bedeli de büyüktür. Bu bedeli ödeyenler de büyük fikirli adamlardır. *İnsanın insan olmayı reddettiği zamanlarda büyük felaketler yaşanmış olması tesadüf değildir. *Algıladıklarımızın ne kadarı nesnelerin gerçek görüntüleridir. Duyu organlarımız bizi aldatmış olabilir mi? *Dünyayı bulduğundan daha iyi bir şekilde bırakmıyorsan, yaptıklarınla övünmen sadece bir aldatmacadan ibarettir. *Nasıl yaşadığımı bilmeden benim hakkımda herhangi bir yargıda bulunamazsın.Yazdıklarım gerçek beni yansıtmıyor olabilir. *Değiştirmeye, değişmekle başlayınız. Göreceksiniz ki her şey ne kadar kolay değişiyor. *Kainat olduğu için mi ben varım; yoksa ben olduğum için mi kainat var? Bensiz bir kainat ya da kainatsız bir ben olabilir miydi? *Bireyi dışlayan, bireye hak ve özgürlük tanımayan her yönetim, her rejim önünde sonunda yıkılmaya mahkûmdur. *Her doğan canlı, doğumla birlikte ölüme karşı büyük bir zafer kazandığını zanneder. Bu bir aldatmacadır. Daha doğrusu ölümün canlılara oynadığı bir oyundan başka bir şey değildir. *Büyük hırsızı alkışlarken, neden küçük hırsızın yüzüne tükürürüz? Daha çok çalma becerisini gösteremediği için mi? *Kapitalist sistemin yıkılışı, sosyal adalet düzenine giden ilk adım olacaktır.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |