Yaşamak için topu toplam altı haftam kalsaydı ne mi yapardım? Tuşlara daha hızlı basmaya bakardım. -Isaac Asimov |
|
||||||||||
|
*Savaşları isimsiz kahramanlar kazanır; zaferleri halk, komutanlar ve o devleti idare edenler sahiplenir. *Yolcu yolu sevmediyse o yolculuk kolay kolay bitmez. *Bir tek damlayı çok küçük görebilirsin, ama unutma ki çağlayarak akan nehirleri, koca gölleri, hatta okyanusları oluşturan da o tek tek damlalardır. *Çözüm ürettiren zorluk değerlidir. *Yeter ki iste, bir gün istediğine erişebilirsin. *Arkasında herhangi bir çıkar beklentisi almayan iyilikler; iyidir. *Küçükken çözülmeyen her problem, zamanla büyük bir belaya dönüşür. *Fikirlerini söyledikten sonra, karşındakilerden onay bekliyorsan demek ki sen bile onların doğruluğundan emin değilsin! *Gerçek bilim insanı güneş gibidir; iyi-kötü, büyük-küçük, fakir-zengin, dost-düşman gibi ayırımlara bakmadan ışığını gönderir. *İnsanlar hakkında sadece şu anda sahip olduklarına bakarak karar vermeyiniz; sahip olabileceklerini de hesaba katınız. *Yükselmek senin elinde, sana bağlı; yükselmek için başkalarından yardım bekleme, yükselemediysen başkalarını suçlama. *Kendileri hayal kuramayan insanlar, senin hayallerinle alay edebilirler, seni hayallerinden vazgeçirmeye çalışabilirler. Onlara aldırma ve sakın hayallerinden vazgeçme. Hayallerini yaşat ve hayallerinle yaşa ki hayattan haz alabilesin. *Bilimde, sanatta, hayatın diğer alanlarında başarılı olanlar şu üç şarta uygun davranmışlardır: 1-Çalışmak 2-Çalışmak 3-Çalışmak *Rüyalar, gerçekleştirebileceklerimizin habercisidir. *Her limana yanaşma yolculuğun bittiği anlamına gelmez. *Güçlü olup olmadığımı başkaları değil sadece ben bilirim. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |