Müzik söylenemeyeni, ama sessiz de kalınamayanı anlatıyor. -Victor Hugo |
|
||||||||||
|
*Engelsiz yol hiç yoktur; daha doğrusu ilk başta her yol engel doludur. Engelsiz bir yol arayan bulduysa, şunu bilmeli ki o yolu engelsiz hale getiren mutlaka birileri vardır. *Hayat ve ölüm iki ayrı yolculuktur. Biri kısadır ve biter; diğeri ise sonsuza kadar devam eder. *Ben anlatmaya çalışmıyorum; lütfen sen anlamaya çalış! *Bilge olmak için çok sayıda sınavdan geçilir. Kişinin bu sınavların tümünde başarısız olması onun bilge olamayacağının kanıtı değildir. Yeter ki başarısızlıklarından ders çıkarmasını bilsin ve en son sınavı kazansın. *Her şeyin ama her şeyin özeti sadece şu üç kelime: İnsan, doğa ve evren… *Söyleyeceğin doğru, kavga doğuracaksa “Yalan söyle!” demiyorum. Ama susmanı isteyebilirim. *Karşımızdakinin ne anlattığı değil, bizim ne anladığımız daha önemlidir. *Büyük hata yaptın diye büyük düşünmekten vazgeçemezsin. *Aptalı aptalca konuştuğu için suçlayamazsın. Ondan akıllıca konuşma beklediğin için sen hata yaptın. *Evet hayat acımasız, korkutucu, bezdirici, adaletsiz ve tehlike dolu… Ama gene de hayata merhamet, sevinç, mutluluk, hak-adalet, güven ekleyerek yaşanmaya değer hale getirebiliriz. *Hırslı insanlar para, mal-mülk ve makam elde edebilirler ama sonunda bunları başka hırslı insanlara kaptırırlar. *Demokrasinin günahları sevaplarından çok fazladır. Buna rağmen diğer yönetim şekillerine göre günahları en az olandır. *Çöküşten ve yükselişten önce toplumlarda kargaşa hali görülür. *Kölelerin olduğu yerde diktatörle karşılaşmak sürpriz sayılmaz. *Her milletin öncelikli hedefi erdemli, bilgili, özgür bireyler yetiştirmek olmalıdır. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |