"İnsanların bazen neye güldüklerini anlamak güçtür." -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
*Başkalarına yaptığın her iyilik zannetme ki onlaradır; sanadır sana… *Kullanmayanın aklını kullanırlar. *Tembellik faydalı işleri daha doğmadan öldüren bir katildir. *Azınlığın doğruları, çoğunluğun yanlışlarından daha değerlidir. *Gözünü kapaman boşuna; çünkü gerçeklerin giremeyeceği yer yoktur. *Bugün sahip olduğumuz -iyi ve kötü- her şeyde, bizden önce yaşamış olanların katkıları vardır. O nedenle biz bu insanların bazılarını minnetle bazılarını da nefretle anarız. *Sık sık affetmek affedilene iyilik değil aksine yapılabilecek en büyük kötülüktür. *Evet, öğüt ver; ama gizlice ve sessizce… *Yıldızları tutamam. Olsun. Bakıyorum ya, bu da yeter. *”Sütten çıkmış ak kaşık” olduğunu söyleyenin yanından kaçarım. Çünkü bilirim ki beni bir günahkâr gibi görmeye başlamıştır bile… *Gerçek aşkı arıyormuş. Sanırsın ki gerçek olmayan aşkı bulmuş… Hadi canım sen de! *Hukuka uygun olmayan her yasa; hırsızı, ahlaksızı, suçluyu, zalimi artırmaktan başka bir işe yaramaz. *Birine, ”Önyargılarından kurtulamazsın.” Demek de bir önyargıdır. *Zafer kazanmak mı istiyorsun. Diyelim ki kazandın. Peki, kazandıktan sonra ne yapacaksın, hiç düşündün mü? *Sevilenin yüreği başka bir yerde ise, sevenin acı çekmenin dışında yapabileceği bir şey yoktur. *Seni sevmesini istediğin birini, kalbindeki gökkuşağının altından geçirmeye muvaffak olursan sevilmeyi hak ettin demektir. *Çocuklara “Anlayarak oku!” deriz de, nedense “Anlayarak yaşa!” demeyiz. *Sıradan insanlar görünüşte bilgili insanları takdir ederler ve bilimden yana olduklarını söylerler. Ama gerçekte ise bilgisiz insanların peşinden gidip, hurafelere inanırlar. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |