Dünya hiçbir padişaha kalmadı, sana da kalmayacaktır. -Nizamî |
|
||||||||||
|
*Düşüncelerinin ağırlığı altında eziliyorsan, yoruluyorsan işe yarayacak düşünceler üretmeye başladın demektir. *Bağırarak konuşan insan karşısında susmak, o kişiye hak etmediği saygıyı göstermek demektir. *Yaşanabilecek bir dünya yaratmak için; ya açgözlü insanları doyuracaksınız ya da bunları yok edeceksiniz. Birincisini yapmak çok zor hatta imkansız olduğuna göre…. *Diktatörler düşünen, sorgulayan değil; verilen her emri sorgusuz sualsiz uygulayan bir halk isterler. *Sevgi, yüreğin doğal temizleyicisidir. O nedenle yürekleri sevgi dolu olanlar insanları ve doğayı çok severler. *Tabuları yıkanları alkışlıyorum; çünkü onlar büyük birer kahramandır. *Kanatları olanı uçurumlar korkutamaz. *Güçlünün yalakası olmak kolay, zayıfın koruyucusu olabiliyor musun? *Bir kişinin her günü; hemen hemen bir öncekinin aynı ise, demek ki o kişi aklını kullanmaktan da vazgeçmiş. *Senin izini takip edenlere, iz bırakmayı öğretemediysen takipçilerinle övünemezsin de… *Köleliğe rıza gösterenler olmasaydı, kölelik düzeni varlığını sürdürebilir miydi? Kölelere özgürlüğü anlatmak yetmez, mutlaka yaşatmalı. *Kendini yenemiyorsan, başkalarını yenmeyi iyisi mi hiç deneme! *Hem özgür olayım hem de âşık. Yok öyle bir şey! *Bilgi ağaçtır. Her ağacın meyvesi yenmez. O nedenle her bilgi iyi ve faydalı değildir. *Anlaşılmadığından mı yakınıyorsun? Önce anlamayı öğren, sonra anlaşıldığını da göreceksin. *Kölelerin efendi olmasını istemiyorum; tabii efendilerin de köle olmasını… Efendilerin ve kölelerin olmadığı bir dünya istiyorum. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |