Herkes cennete gitmek ister ama kimse ölmek istemez. -Joe Louis |
|
||||||||||
|
*Evet dürüstlük görünüşte kaybettirir, ama bu kazandırdıklarının yanında bir hiçtir… *Yanında olmasını istediklerin senden uzak mı? Öyleyse sen onlara yaklaş! *Kendini sessizliğin, bu engin denizin içine bırak. Korkma, bu ölüm gibi bir şeydir ama aynı zamanda tadına doyulamayacak bir mutluluktur. *Sevdiklerine arada sırada şarkı söyle, onlara sık sık hikâye anlat. Masalı ve romanı isterlerse daha sonra anlatır ya da okursun. *Hainden sadakat, kötüden iyilik, cahilden bilgi, cimriden cömertlik, düşmandan dostluk, kötümserden iyimserlik, memnuniyetsizden huzur, adil olmayandan adalet, açgözlüden kanaatkârlık, kindardan sevgi, tembelden çalışkanlık, ahlaksızdan dürüstlük bekleme. *Hayat, er veya geç ama mutlaka hak ettiğini verir. *Dünya, yaşamayı bilmeyen canlı ölülerle dolu! *Ne tuhaf! İnsanların hemen hemen hepsi savaşa karşı olduklarını söylüyorlar; ama gene de insanların hemen hemen hepsi birbirleriyle savaşıyorlar! *İnsanlara senin nasıl göründüğünü sorma, çünkü yalan söylemek zorunda kalacaklardır. *Utanmazdan korkun! *Susarak anlatamıyorsam, demek ki konuşarak hiç anlatamayacağım. *Alçak ruhlu insanların sofrasına oturursan, bir gün yediğin her lokmayı boğazından zehir olarak getirirler. *Kibirli insanın üstünlüğü aslında acınacak bir alçalmadır. *Nedense merdivenlerin hep çıkmak için gerektiğini zannederiz. Oysa merdivenler aynı zamanda inmek içindir de. O nedenle hayat merdivenini tırmanırken bir gün ineceğini de unutma! *Zihnini kötü düşüncelerden, kalbini kinden, gözlerini çirkinliklerden, ağzını yalanlardan arındırmazsan mutlu da olamazsın. *Kitap gibi ol; seni okuyan ve anlayan mutlaka çıkacaktır. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |