Kendi görüşlerim var -sağlam görüşler-, yine de her zaman onlara katılmıyorum. -G. Bush |
|
||||||||||
|
*Kime sorsan çiçekleri sevdiğini söyler, ama gene de çiçekleri koparıp öldürmekten geri durmaz. Bu nasıl bir sevgi acep! Çiçeklerin de yaşlanarak ölme hakkı yok mu? *Dostlarının, arkadaşlarının, sevdiğin insanların, hatta tanımadığın kişilerin senin gibi olmasını isteyeceğine git bir ayna bul ve aynaya bakarak konuş. *Açık yoldan gitmek kolay olduğu için herkes gider; marifet kapalı olan yolu açıp gitmekte… *Sahip olduğumuz her şey, esaretimizi biraz daha artırıyor. *Eski diye beğenmiyorsun ama bugünün eskileri, dünün yenileriydi. *Zamanınızın bir dakikasını bile hak etmeyen insanlar vardır. Onlara karşı bu konuda cömert davranmayınız. *Seni gerçekten üzenler, uzağındakiler değil de yakınındakiler mi? Öyleyse hâlâ neden onlardan uzaklaşmıyorsun? *Yaşadığın hayal kırıklığının nedeni, onu tanıyamadığın için mi yoksa kendini yeterince ona tanıtamadığın için mi? *Yoksul zenginle yer değiştirmek ister; öyle ki onun mutsuzluğuna bile razıdır. Zengin asla yoksulla yerini değiştirmek istemez, ama onun mutluluğuna sahip olmaya da “hayır” demez. *Fırsat sana bir kere göz kırpar; yakaladın yakaladın… *Yolculuğunun biteceği yeri bilmiyorsan, yolun da bitmez. *İnsanın istek ve ihtiyaçlarının sınırı yoktur. Oysa doğanın imkanları sınırlıdır. İşte bu nedenle istek/ihtiyaç ve imkanlar arasında çok iyi bir denge kurmak zorunludur. *Seni “sen” yenebiliyorsan, başkalarına kolay kolay yenilmeyeceksin demektir. *Hep yenen olmadığı gibi hep yenilen de yoktur. Diyelim ki ben seni yendim, bu beni yeneni sen yenemeyeceksin demek değildir. *En büyük risk, hiç risk almamaktır diyenler; risk almadan başarıya ulaşılamayacağını anlatmak istiyorlar. Doğru olabilir, ancak öncelikle alınacak riskin derecesini çok iyi belirlemek ve sonra da tedbiri elden bırakmamak gerekir. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |