İyi bir aşk mektubu yazmak için, neler yazacağını bilmeden oturman, kalktığında da ne yazdığını bilmemen gerekir. -Rouesseua |
|
||||||||||
|
*Sen aç yüreğini; giren girer, çıkmak isteyen de çıkar. Orasına sen karışma! *Düşündüklerim de günah sayılıyorsa, vay ki benim halime vay! *En iyisini değil, elimden geleni yapmak istiyorum. *Yalnızlığımı paylaşmak istediğini söyledi, ama bunun mümkün olamayacağını ona nasıl anlatsam? Çünkü yalnızlık paylaşılmaz, sadece tek bir kişi tarafından yaşanır… *Kitap okunmadığından yakınıyoruz, ancak kitap okutmak için hiçbir şey yapmıyoruz. *Korkağı öldürmeye gerek yoktur; çünkü o zaten her gün defalarca ölüyor. *Eyleme dönüşemeyen düşünce, zindanda zincirle bağlanmış mahkûm gibidir. *Her iyiyi bilen, her iyiden yana olduğunu söyleyen iyi insan demek değildir. *Başkalarına benzeme, bana da benzeme; kendin ol kendin… *Evren var olduğu için ben var olmuş değilim; aksine ben (Sen, o, şu ağaç, şu masa, şu taş v.s…) var olduğumuz için evren var olmuştur. *İlim kayboldukça, zulüm artar. *Özgürlük pahalı bir elbisedir; ama bedeli parayla değil, canla ödenir. O nedenle de herkes giyemez… *Dilimi tutabildiğimde kendimi tebrik ediyorum. Çünkü çok büyük bir iş başarmış oluyorum. *Beynini kullanmaktan kaçınan insanlardan uzaklaşın. Çünkü bu durum bir hastalıktır ve işin gerçeği bu hastalık bulaşıcıdır. *Yediğimde, içtiğimde, kullandığımda kısacası sahip olduğum her şeyde diğer insanların emeği vardır. O nedenle tüm insanlığa minnettarım. *Önyargısız insan yoktur dediğimde, önyargılı mı davranmış oluyorum? *Sorun üreten o kadar çok insan var ki… Çözüm üreten mi? Arıyorum, fakat henüz bulamadım. (Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba'dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Ömer Faruk Hüsmüllü, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |