Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham |
|
||||||||||
|
En ıslak cümlesinden sesleniyorum sana. Uzaklığımı unut ey yar. Aldığın her nefes kadar yürü bana. Ve Şükret Elif miktarı. Bir dua miktarı sev beni. İçine, ta yüreğinin en derinine işle beni. Beyaz duvağına değil, En ağrılı sancına ilmekle yüreğimi Siyahına nakşet tuzu eksik yaralarımı.. Evet küçüktüm ben. Sevdayı sende görünce adın miktarı büyüdüm. Büyüdükçe harflerin gölgelerinde Gittiğim her yolu sana yordum. Ve yol oldum sana varılan. Cümleleri ta senli anlattığı yerden vurdum. Sonunda yüreğimi büküp Kalem oldum sana yazılan. Senin geçtiği her satırımın acı kokan yanına Ben bir mutluluk kipini serpiştirdim. Günahı boyuna her bir siyaha, Ben bir beyaz umut cümlesini çizdim. Yan yana yürüyemesek de, Sevdanın içinde sırt sırta duran iki harf olduk biz. Sonra büyüdük.. Sonra sevdaya büküldük. Acıya yük, Mutluluğa atfedilmiş bir sözdük. Evet imkansızdık.. Biraz da günahkar. Sesimizin en tok yanında yaktık acıyı. Savaşın tam yenilgiyle sonuçlanacağı bir yerde Göz göze geldik. Cümleye nokta vurmaya ramak kala Biz sevdaya omuz verendik. Eksik yanlarımızı kapatmaya çalışmadık. Acıya ağladık, Günaha bir beden ayarladık. Ama sevdadan geriye hiçbir adım atmadık. Bazen sustuklarımızdan anlamlı cümleler adadık Ölü harfler mezarlığına. Bazen de konuştuklarımızdan acıyı ayıkladık Mutluluğumuzun en ıslak safına. Zaman aleyhimize olsa da Tüketmedik sevdayı. Tükenmedik, Uzaklığımız ilişse de bize Hiçbir zaman bükmedik boynumuzu. Hep gecenin üçüne kuruluydu sesimiz. Geceye nefeslerimizi ördük. Sesimin senli yanıyla seni anlatırken Ben sana nüfus ediyordum. Sen ise siyahın en tekil yanından kaçıp Yüreğimin en ıslak yerinde Umuda gülümsüyordun. Evet büyüdük şimdi. Demlendik sevda çaydanlığında. Ağzına kadar dolu bir cümlenin ucundan Küçük bir umudu paylayıp Büyük bir mutluluğu içtik. Sevdanın bir yanına sen dudağını dayadın, Bir yanına da ben.. Kana kana içerken nefeslerimizi, Yüreklerimizi sevdaya muska diye asıyorduk. Şimdi elimizde bir fırça. Birbirimizin eşgallerini çiziyoruz. En masum yanımızdan kanatıp siyahı, Bir beyaz kağıdın içine Adlarımızı sırt sırta veriyoruz. Bir mektuba konu oluyoruz sonra. Giriş cümlesinde ben, Gelişme bölümünde sen.. Sonuç kısmında biz.. Yalnızlığa üryan doğan, Acıya isyan kusan İki yüreğe bir cümlelik mezar yeter değil mi sevgili. Gel adını yanaştır adıma. Sırt sırta durmayı bilmeyen yüreklerimize Kemiklerimizin yan yana durmasını bağışla. Kentinin bir sinemasında Romantik bir filmi izleyemesek te Bırak adlarımızın telif haklarını Sevdaya miras bırakalım.. Yalnızlığa doğan Sevdada büyüyen yüreğine selam olsun sevgili.. Adımı da, Soyadımı da sana bağışladım sevgili.. Helal olsun… Helal olsun.. Helal olsun.. Helal-i hoş olsun seni sevmelerimin. Çünkü hayatın en içten yanında sevdim seni. Umudun en ıslak zamanında seviyorum seni. Ve de mutluluğun en imkansız safında Seveceğim seni. İyi ki varsın sevgili.. Ben varken yalnız değilsin. Mavi Bilyeli Adam İsmail Sarıgene
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © İsmail Sarıgene, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |