İnsan gülümsemeyle gözyaşı arasında gidip gelen bir sarkaçtır. -Byron |
|
||||||||||
|
Ellerim bomboş, heybem dolu... Düşünmemiştim hiç çıplak olduğunu! Nerden bilirdim yediğini teninin kış soğuğunu... Eğer giyersen düğmeli bir mintan, Önce beni sok bağrına,sonra ilikle onu.. Ben geldim! Ellerim bomboş,gönlüm dolu... Nerden bilirdim gözlerinin açık olduğunu!.. Kapat gözlerini, al uykumu... Düşlerin yarım kalmasın benden yana İyice sokul ve sarıl, Uyu uykunu!. İstersen, Değişsin artık gecenin vardiyacısı, Biraz da ben sayayım yıldızları, Nasıl bölünürmüş ikiye Ay, Nasıl büyürmüş yarasa gözlerle çakışan korku... Boş ver unut gitsin anlatmak isteyip de anlatamadıklarımı... Yani Sabah, Daha bir sabah olsun uyandığında... Ben geldim! Elim bomboş, mendilim dolu... Aklıma hiç gelmemişti ağladığın, Ünün çağrıymış meğer!... Dağ duymuş, Su duymuş, Taş duymuş da Bir ben duymamışım..ne garip!.. Şaşırma gülüm! Bitmez bu dünyanın tuhaf yanı... Ben geldim! Ellerim bomboş, hüznüm dolu... Biraz kırık dökük, biraz yorgun,biraz solgun Ve Bırakarak geçtiğim dağlara yüklendiğim bulutu... Nerden bilirdim!.. Mor çiçeklerinin buruştuğunu... Al işte! Denizin tuzuyla seviştim, Ağacın kurusuyla; Saçlarımda, Yosunsuz taşların kına kokusu.. Dinmedi hala bilesin İçimde gök gürültüsü korkusu... Ben geldim! Ellerim bomboş, yüreğim dolu... Nerden bilirdim bana benzediğini!? Aynı fabrika işçisi, aynı yolcu.. Aşk için çalıştık gün boyu... Ya sonra? Ayrı kapılardan çıkıp gittik, Ayrı yollara: Cebimiz bomboş Yüreğimiz sevda kuşu... Çırpındıkça daldık sulara, Çırpındıkça uzaklaştı gökyüzü, mavi atlas Kendimize döndük yeniden Derinleşti içine düştüğümüz kör kuyu!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |