Sevgi en azgın yüreği uysallaştırır, en uysal yüreği azdırır. -Alexis Delp |
|
||||||||||
|
Ananevi tasavvurda kadın ve erkek Hakikatin farklı iki formda tecellisi anlamına geliyor Üst yapıda bu ayrılık, bu ikilik yok; bizatihi birlik/bütünlüğü var Fiziki evrenin, dünya hayatının bir gerekliliğidir bu ayrışma, mutlak olmayan, izafi olan ikilik Eril ve dişi olanların birbirine akması Dünya hayatı için gerekli, çünkü hayat bu ikiliğin münasebetiyle mümkün oluyor Kur’an-ıKerim de, “Biz her şeyi çift yarattık!” deniyor. Yani sadece kadın ve erkek üzerinde görülmüyor erillik ve dişilik, yani kozmik yapının bütününde karşımıza çıkıyor Varlık nedir? Hayat nedir sualleri Ve hatta varlık ve hayatta erkek olmak ne manaya gelir? Niçin bu soruların cevabını arayan bir eğitim mümkün olmasın? Bugünkü erkeğin Sıkıntısını aşmak adına, kaybettiğimiz ama hafızamızda duran bilge erkeği yeniden inşa etmek adına Hatta erkeğin mesuliyetinin altının çizilmesi Formel eğitimin yanında kalbin de eğitilmesi; erkeğin erkân ve edepten geçmesi Bilmediğimiz bir erkek değil bu; bir dönem yaşadı buralarda. Bu erkeği yoğuran ocaklar, dergâhlarımız oldu, oralarda insan bu mekanlarda hem aklen ve hem de kalben besleniyordu Böylelikle ortaya bir erkek/kadın modeli çıkıyor Şimdilerden başka erkek ve başka türlü bir kadın. Birbirlerinin mukabili Ve birbirlerinin yardımcısı olan. Sorun; kadını Rabbinin emaneti olarak görmeyen Kalbini yitiren, sadece bedeniyle kalan erkek zavallı ve sefil bir erkek olarak karşımıza çıkıyor Geleneğin rol dağılımına ve bu dağılımında Ortaya çıkan görece farklılıklara feminist teoriyle yaklaşırsak yanılırız Erkeğin reisliği ve kadının ev hanımlığı ”efendi-köle” dikotomisiyle okunamaz Anane veya dini metinlerdeki kimi esasları bütününden bağımsız okursak, doğal olarak netice itibarıyla tahakkümcü bir erkeğe varmış oluruz Erkeğin şekillenmesinde yanlış okumaların tesiri var Geleneğin ruhu deforme olmuş; erkek tahakküm etmiş, kadın da uğradığı mahkûmiyet sebebiyle buğz etmiş bu durunm bir erkeğin ve kadının asla bütünleşemeyecekleri iki farklı varlık olarak kabul görmesiyle sonuçlanmıştır Mustafa CİLASUN
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Mustafa CİLASUN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |