..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Cumhuriyet fikir serbestliği taraftarıdır. Samimi ve meşru olmak şartıyla her fikre saygı duyarız. -Atatürk
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > adem ilboğa




19 Şubat 2013
Hayat  
adem ilboğa
Hayat istediklerini vermez bazen sana. En zayıf noktandan vurur seni. Hiç bir şey yapamazsın. Sende çok derin ve usta kesikler bırakır. Yazın ortasında kışı yaşarsın. Kimse umursamaz varlığını veya yokluğunu.


:ABHD:
Hayat istediklerini vermez bazen sana. En zayıf noktandan vurur seni. Hiç bir şey yapamazsın. Sende çok derin ve usta kesikler bırakır. Yazın ortasında kışı yaşarsın. Kimse umursamaz varlığını veya yokluğunu. Hayata karşı vermiş olduğun kavgada çırılçıplak kalırsın. Yanarsın öylece. Donakalırsın yanarken. Yaşadıklarını düşününce her şeyini gizli yapmaya başlarsın ama hayat o kadar haindir ki; istediğin kadar saklan, gizli tut bir şeyleri ama bulup çıkarır onları saklandıkları yerden ve ardından ayrılık çalar kapını. Ne kapıyı açabilirsin ne de kapından gönderebilirsin. Ayrılık soğuk bir duygu, bir gün batımı ve karanlık. Sonra kaçmaya başlarsın. Bavuluna koyarken yalnızlığı, hüznü, üzüntüyü ve bavula sığmayan ölümü. Sığdırmaya çalışırsın her şeyi küçücük bir bavula. Giderken bavulunda yalnızlık, koskoca bir ölüm kalır. Kaçmaya çalıştıkça, her adımında biraz daha bitirir seni. Öyle bir yalnızlık duygusu kaplar ki gökyüzünü, senin durumunda varsa birkaç kişi onlar bile seni anlamaz olurlar. Ne kadar yürüdüğünü, kaçarak ne kadar yol aldığının farkına varmadan koşarsın. Bilinmeyen, yalnızlık kokan memlekete doğru. Cebinde birkaç kırık dökük hatıra, yarım yamalak sözcükler, devrik cümlelerin ve anlatımını bile beceremediğin bir kaç dizelik paragraf. Bir süre sonra soğuk, terkedilmiş yüreğinden sıcak iklimlere doğru yol alırlar göçmen kuş misali. Ne olduğunu bile anlayamadan bomboş bir kalp beliriverir karşında. Zaman tükenir. Mezara girmeden ölmüş olacaksın. İhtiyarlamadan saçlarına aklar düşecek. Beyazlayan saçlarını yolacaksın. Uzaktan gelen, dertli bir çobanın çaldığı kaval sesi ve içini ferahlatabilecek mi bilinmez ama hafif bir toprak kokusu. Başlarsın hayat türküsünü mırıldanmaya ama ne faydası olacak ki. Beyazlamış saçlar, kırık, bomboş bir kalp ve darmaduman olmuş bir hayat. Yazmakla ferahlayacağını sanırsın. Başlarsın yazmaya sonra. Ama sayfalar biter, kalemler tükenir, sözcükler kifayetsiz kalır bir süre sonra. Devrik cümle bile kuramazsın. Yabancılaşırsın artık her şeye, herkese. Bir kendini tanırsın. Bir mutluluk alır, götürür seni bildiğin ama aslında bilmediğin bir mutluluk. Ve ömrünün bittiği noktada, ölümün getirdiği huzurla verirsin son nefesini. Hayatla olan son bağını koparırken, ufak bir tebessüm akar yüzünden. Gözlerinin içi güler, yıllarca karşı koymaya çalıştığı hayata inat. Gözbebeklerinden son bir mutluluk akar toprağın dudaklarına doğru.
ADEM İLBOĞA



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
ve Benim Hayatım...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sana Gelirken
Özlemek
Sen,ben ve Biz

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Gidemiyorsun [Şiir]


adem ilboğa kimdir?

sadece ben kendimi tanıyorum

Etkilendiği Yazarlar:
kendim ...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © adem ilboğa, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.